اقدام پژوهی انجام کار گروهی دانش آموزان
چکیده : در این اقدام پژوهی به دانش آموزان نحوه انجام کار گروهی درس کار و فناوری آموزش داده شده است و چگونگی آن شرح داده شده است ، دانش آموزانی که از طریق یادگیری فعال به یادگیری می بردازند نه تنها بهتر یاد می گیرند بلکه از تجربه یادگیری لذت بیشتری نیز می برند .حتی اگر دبیر بهترین سخنران باشد ودر تمام مدت جلسه درسی به سخنرانی بپردازد ممکن است یادگیری صورت گیرد اما این یادگیری به اندازه یادگیری که در موقعیت فعال به وجود می آید کامل جامع وپایدار نیست . به نظر بین وویتاکر یکی ازمهمترین راهبرد های فعال کردن دانش آموزان در فرآیند یادگیری ازگروهها مطالعه در کلاس و فراهم کردن فرصت بحث تبادل نظر وپرسش و باسخ است (بین وویتاکر ۲۰۰۰)
اینجانب ….. دبیر کار و فناوری آموزشگاه هجرت روستای ……….. شهرستان ………. در اقدام پژوهی انجام کار گروهی درس کار و فناوری بر آنم که از طریق مشارکت و فعالیت و کار گروهی و روش تدریس فعال دانش آموزانم را به درس کار و فناوری علاقه مند سازم. طرح اقدام پژوهی حاضر با هدف بهبود عملکرد دانش آموزان در انجام کارگروهی در مهارتهای عملی درس کار و فناوری گردآورس شده است. ابزارهای گردآوری کارهای عملی دانش آموزانی است که به منظور تعیین سطح علاقه و نگرش دانش آموزان به انجام کار گروهی در کارهای عملی کار و فناوری بود که اعتبار آن از سوی صاحب نظران مورد تأیید قرار گرفته است. پس از تجزیه و تحلیل داده ها مشخص گردید که عملکرد دانش آموزان در سطح پایینی قرار دارد. راه حل های اعمال شده در این طرح ضمن بهره گیری از مشارکت ونظرات ذیربطان شامل آموزش مهارت کار گروهی در انجام کار عملی مطرح کردن موضوع با مدیر مدرسه و درخواست کمک از عوامل مدرسه بود. در نهایت بعد از استفاده از روش های ارائه شده توانستم علاقه دانش آموزان را به شرکت در کار گروهی در درس کار و فناوری نهادینه سازم.
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
تعداد صفحات | 24 |
پسوند فایل | doc |
قابلیت ویرایش | ندارد |
فرمت فایل | ورد |