مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم با دانش آموزان منزوی ارتباط برقرار کرده و آنها را به درس زبان انگلیسی علاقه مند نمایم؟

<span>مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم با دانش آموزان منزوی ارتباط برقرار کرده و آنها را به درس زبان انگلیسی علاقه مند نمایم؟</span>

دسته بندی: پروژه

قیمت: 3300 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
3300 تومان – خرید

چکیده:

یک دانش آموز ممکن است به دلایل مختلف نتواند با دانش آموزان دیگر ارتباط برقرار سازد. یکی از عوامل ممکن است ترس از عکس العمل هایی ازقبیل مورد حمله واقع شدن، نادیده گرفته شدن، یا مورد تمسخر قرار گرفتن، تحقیر شدن مربوط باشد. دلیل دیگر ناتوانی دانش آموز از فراگرفتن مهارت های مورد نیاز برای برقرار کردن ارتباط متقابل موثر و مفید با همسن وسال مربوط باشد. برای مثال، دانش آموزی که نمی داند چگونه با دانش آموزان و دبیرش ارتباط برقرارکند به احتمال زیاد ارتباط با دانش آموزان دیگر را ناخوشایند و تشویش انگیز خواهد یافت در این صورت، کناره گرفتن از گروه بر اثر تقلیل اضطراب تقویت می شود. دانش آموزانی که نتوانند با دیگران ارتباط متقابل برقرار کنند دچار گوشه گیری می شوند که موجب توجه بیشتر افراد بزرگسال به دانش آموز شده در نتیجه موجب تقویت مثبت «خجالتی» در دانش آموز می شود.

 دانش آموزی که در جمع به سختی حاضر شده به دلیل گوشه گیری و خجالتی بودن ناشی از ضعف شخصیتی و عدم اعتماد به نفس و خود کم بینی نمی تواند شفاها” با دیگران ارتباط داشته باشد خود را کنار کشیده و میدان بحث و گفتگو و تبادل نظر را به دیگران می سپارد، از باز گویی عقاید خود وحشت دارد، دچار مشکل می باشد.

 تحقیق حاضر در سال تحصیلی  ۹۴-۱۳۹۳ در پایه هشتم آموزشگاه معصومه یعقوبی شهرستان نهاوند متوسطه اول   و با فراوانی ۲۵ نفر دانش آموز انجام شده است .مساله ی مورد نظر بی علاقگی و کم کاری بعضی از دانش آموزان منزوی در آموزش و یاد گیری واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی بوده و هدف از انجام این پژ و هش ،افزایش میزان علاقه  مندی دانش آموزان پایه ی هشتم و بخصوص دانش آموزان منزوی و گوشه گیر  به درس زبان انگلیسی و یادگیری درک مفاهیم آن بوده است.

 

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات32
پسوند فایلdoc
قابلیت ویرایشندارد
فرمت فایلورد

پاسخ دهید