دانلود تحقیق چگونه توانستم سبحان (اسم مستعار) دانش اموز پایه ششم را در درس املا تقویت کنم
شامل ۳۰ صفحه
چکیده:
یکی ازمهمترین مشکلات دانش آموزان در مدرسه، ضعف در خواندن و نوشتن است. املاء نوعی نوشتن است. در رابطه با موضوع املا، تاکنون پژوهشهای فراوانی صورت گرفتهاست که در مجلّات و کتب گوناگون به چاپ رسیدهاست. در همهی آنها به این نکته اشاره شدهاست که درس املا نیاز به بازنگری و توجّهی جدّی از سوی معلّمان و دستاندرکاران تعلیم و تربیت دارد. چرا که تمام نگارندگان مقالهها از افت تحصیلی دانشآموزانشان در این درس شکایت داشتند و راهحلهای که برای برطرف شدن مشکل خود ارائه کردهبودند در جهت شکستن هنجار سنتّی درس املا بودهاست و در پایان به تغییرات شگرفی در نگرش و بازخورد دانشآموزان دست یافتهبودند. اینجانب بهاره فرشادپور در این تحقیق برای رفع مشکل املای دانش آموزی به نام سبحان سعی کردم راهکارهایی پیدا کنم و او را در درس املاء تقویت کنم.
برای پیدا کردن راه کارها نیاز به یک سری اطلاعاتی داشتم، نظیر این اطلاعات را از طریق خود دانش آموز، پرونده وی ، والدین و معاون مدرسه جمع آوری کردم با توجه به این اطلاعات راه کارهایی را یافتم و آنها را با دانش آموز به مرحله اجرا در آوردم. جملگی این راه کارها برای تقویت حافظ دیداری، تقویت توالی دیداری و تقویت حافظه شنیداری بود که سبحان در آنها ضعف داشت.
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
تعداد صفحات | 30 |
پسوند فایل | doc |
قابلیت ویرایش | دارد |
فرمت فایل | ورد |