پایان نامه اختلال و وسواسی اشتغال ذهنی

<span>پایان نامه اختلال و وسواسی اشتغال ذهنی</span>

دسته بندی: روانشناسی

قیمت: 6500 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

6500 تومان – خرید

پایان نامه اختلال وسواس شغلی

مقدمه:
•    آیا احساس می کنید کارهایی که به اتمام رسانده اید به اندازه کافی خوب نیستند؟
•    آیا نوشتن مقالات و طرح ها را با هدف انجام تحقیق آنها به تعویق می اندازید؟
•    آیا احساس می کنید که کارها را صد در صد درست انجام دهید و در غیر این صورت فردی متوسط و یا حتی بازنده هستید؟
اگر چنین باشد در آن صورت شما به جای حرکت در مسیر موفقیت سعی در کامل بودن دارید. کمال  گرایی به افکار و رفتارهای خود تخریب گرانه ای اشاره می کند که هدف آنها نیل به اهداف به شدت افراطی و غیر واقع گرایانه است. در جامعه امروزی، به اشتباه کمال گرایی چیزی مطلوب و حتی لازم برای موفقیت در نظر گرفته می شود. آرزوی کامل بودن هم احساس رضایت از خودتان می گیرد و هم شما را بیش از بیش از سایر مردم    ( کسانی که اهداف واقع گرایانه ای دارند) در معرض ناکامی قرار می دهد. (                            )
اختلال وسواسی جبری یا اختلال وسواسی فکری- عملی یک اختلال اضطرابی است. اختلال وسواسی جبری نوعی اختلال اضطرابی مزمن است که با اشتغال ذهنی مفرط در مورد نظم و ترتیب و امور جزئی و همچنین کمال طلبی همراه است. تا حدی که به از دست دادن انعطاف پذیری، صراحت و کارایی می انجامد.
در اختلال وسواسی- اجباری افکار وسواس گونه و اضطراب آور با وسواس های عملی همراه می شود. این وسواس های عملی کارهایی وسواس گونه هستند که شخص برای کوشش در راه کاهش وسواس های فکری خود انجام می دهد. این کردارها تکراری و کلیشه ای و تا اندازه ای غیرارادی هستند. وسواس شامل احساس، اندیشه یا تصویر ذهنی مزاحم است و اجبار شامل رفتاری آگاهانه و عود کننده است. ریشه بیماری وسواس اضطراب است و بیماری به دو شکل فکری و عملی بروز می کند. چنانچه بیمار در برابر انجام عمل باشند. (  )وسواسی مقاومت کند اضطرابش بیشتر می شود. گاهی اوقات کودکان هم دچار وسواس می شوند که معمولا نشانه های آن رفتارهای پرخاشگرایانه، تکرار کلمات و یا لجبازی با اطرافیان است.
شامل۴۶صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید