مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب نظم و انضباط را در محیط کارگاه هنرستان علامه طباطبایی در دانش آموزان نهادینه سازم؟

<span>مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب نظم و انضباط را در محیط کارگاه هنرستان علامه طباطبایی در دانش آموزان نهادینه سازم؟</span>

دسته بندی: پروژه

قیمت: 4000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
4000 تومان – خرید

مقدمه

دشواری کنترل دانش آموزان با توجه به ویژگی های سنی آنها روز به روز روبه افزایش است. بسیاری از دبیران و مدیران از برخورد با مسائل انضباطی دانش‌آموزان احساس ناتوانی می کنند و به طور معمول ممکن است برخورد های نامناسبی با این رفتار ها داشته باشند. در زمینه‌ی بی ‌انضباطی دانش‌آموزان، عوامل اجرایی آموزشگاه ها باید پاسخگوی سوالاتی از قبیل این سوالات باشند. ۱ بی‌انضباطی چیست و چگونه می توان انضباط را آموخت؟ ۲- چگونه می توان از بروز رفتار های نا مناسب دانش‌آموزان که نظم و انضباط کلاس را مختل می‌کنند جلوگیری کرد؟ ۳ علل بی انضباطی دانش‌آموزان کدامند؟ ۴ چگونه میتوان این رفتارهارا کاهش داد یا از بین برد ؟

نظم و انضباط تعاریف متعددی دارد. عده‌ای کنترل رفتار فراگیرندگان و تسلط بر عوامل رفتاری آنان را انضباط می نامند, برخی معتقدند؛ نظم و انظباط شامل هر نوع سازماندهی در محیط مدرسه است، به نحوی که سبب افزایش یادگیری ‌شود.«انضباط عبارت است از :اعمال قواعد و مقرراتی که یادگیری را تسهیل می‌کند و اخلال در کلاس را به حداقل کاهش می دهد». «انضباط بدان دسته از اعمال اطلاق می‌شود که مانع سر زدن رفتارهایی از دانش آموز است که فعالیت را مختل یا تهدید به اخلال می کند» در جایی دیگر بی‌انضباطی را اینگونه تعریف می کنند :«هر نوع رفتاری که از ارزش‌های پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و دارای تکرار شدت و مداومت است و در زمانها و مکانهای متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است». 

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات33
پسوند فایلdoc
قابلیت ویرایشدارد
فرمت فایلورد

پاسخ دهید