دانلود مقاله تیتانیوم رشته شیمی

<span>دانلود مقاله تیتانیوم رشته شیمی</span>

دسته بندی: شیمی

قیمت: 4900 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

4900 تومان – خرید

دانلود مقاله و گزارش کار آزمایشگاه شیمی تیتانیوم رشته شیمی

فصل اول:
تيتانيوم در سال ۱۹۳۸ توسط W.J. kroll در آمريكا كشف شد. تيتانيوم فلزيست به رنگ سفيد نقره‌اي و بسيار سبك است و پس از پوليش نمودن، رنگ فولادي پيدا مي‌نمايد. تيتانيوم و آلياژهاي آن به علت داشتن خواص خوب و مقاومت در مقابل خوردگي و فرسايش موارد استفاده زيادي در صنايع نظامي و هوافضا و نيروگاههاي هسته‌اي و كشتي‌سازي و صنايع دريائي و پتروشيمي كاربرد دارد. از جمله در ساخت بدنه و اجزاي هواپيماها، وسايل حمل و نقل، لوازم جراحي، ظروف مورد استفاده در آزمايشگاه‌هاي شيمي و ديگر وسايل مقاوم به خوردگي كاربرد دارد. مهمترين ويژگي تيتانيوم، نسبت استحكام به وزن آن است كه نسبت به ساير فلزات سبك بسيار عاليست. تيتانيوم استحكامي معادل فولادهاي زنگ نزن دارد در حالي كه وزن آن، ۳/۱ اين فولادها است. خاصيت مهم ديگر تيتانيوم مقاومت به خوردگي و سايش بالاي آن به ويژه در محيط‌هاي دريايي است. هيچ يك از نمك‌هاي فلزي، كلرورها، هيدروكسيدها، اسيدهاي نيتريك و كرميك، و نيز اسيدهاي آلي مانند اسيد استيك و آب‌هاي شور، قادر به خوردگي تيتانيوم نيستند. به علت مقاومت در مقابل آب دريا امروزه جايگزين آلياژهاي نيكل و مس از نوع ۷۰% نيكل و ۳۰% مس شده است.
محصولات توليدي فلز مزبور و آلياژهاي آن بصورت لوله (Pipe) و ورق (Plate) مي‌باشد كه پليت يا ورق جهت ساخت و توليد مخازن مواد شيميايي و لوله در داخل دريا جهت انتقال مواد شيميائي مورد استفاده قرا مي‌گيرد. جهت اتصال لوله‌ها به هم ديگر و همچنين ساخت مخازن نياز به جوشكاري مي‌باشد.
تيتانيوم از احيا تتراكلريد تيتانيوم در درجه حرارت ۸۰۰ تا ۹۰۰ درجه سانتي‌گراد بوسيله منيزيم يا سديم در محيط آرگون بدست مي‌آيد. تيتانيوم احيا شده، بصورت فلز خالص تيتانيوم، مجدداً در خلا ذوب شده و سپس مورد استفاده قرار مي‌گيرد. فلز تيتانيوم خالص جز مواد آلتروپ مي‌باشد.
شامل۶۴صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید