چکیده:
با توجه به ویژگی های دانش آموزان دیرآموز متخصصان تعلیم و تربیت عموماً بر این باورند که چون این قبیل دانش آموزان از نظر رشد ذهنی تفاوت کمی با دانش آموزان عادی دارند بهتر است در مدارس عادی و همراه سایر همسالان خود تحصیل کنند. در آموزش کودکان دیرآموز همواره باید سه اصل درگیری والدین ،آموزش فردی شده، و ارزیابی مستمر را مد نظر داشت. این کودکان هر چند که ممکن است در مهارتهای تحصیلی مانند خواندن و ریاضیات در کلاس درس با مشکلاتی مواجه باشند ولی در بکارگیری این مهارتها در موقعیتهای عملی و اجتماعی با موفقیت بیشتری عمل می کنند لذا مسایل آموزشی باید در سطح بکار بسته و عینی برای دانش آموزان تدریس شود.
پژوهش حاضر به منظور تقویت مهارت های خواندن در دانش آموزان این آموزشگاه مخصوصا دانش آموزان دیرآموزم به نام فاطمه و زهرا انجام شد .بررسی اولیه نشان داد این دانش آموزان در روان خوانی ضعیف اند. پس از انجام مطالعات کتابخا نه ای و اجرای پرسش نامه های مربوط علل ضعف دانش آموزان در روان خوانی به دو گروه طبقه بندی شد. الف:عوامل مربوط به توانایی های دانش آموزان ب:عوامل مربوط به انگیزش. جهت حل مشکل موجود دو روش به اجرا در آمد . ۱- استفاده از بازی کارت های حافظه آموزشی زودآموز ۲-تهیه تابلو ارزشیابی توصیفی . نتایج پیشرفت خوبی را نشان داد و نمره روانخوانی این دانش آموز افزایش یافت. معاون مدرسه نیز در ا رزشیابی که از دانش آموزان به عمل آورد رشد مهرت های خواندن را مطلوب تشخیص داد. در پایان بر نقش استفاده از بازی های آموزشی و به کار گیری روش های نوین در بالا بردن انگیزش دانش آموزان مانند تابلوی ارزشیابی توصیفی تاکید شد.
شامل۳۵صفحه
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
تعداد صفحات | 35 |
پسوند فایل | Doc |
قابلیت ویرایش | دارد |
فرمت فایل | ورد |
1 نظر
سلام . عذر خواهی میکنم بابت تاخیر
لطفا شماره سفارش و بفرستید تا فایل و دوباره براتون ارسال کنم