چکیده
بررسيهاي مقدماتي كه از دانش اموزان ، مديران ، مشاوران و مسئولان كار دانش به عمل آمد بيانگر نگرش منفي دانش اموزان به برخي از رشته هاي كار دانش مثل رشته کامپیوتر مي باشد. امروزه كشور به نيروهاي انساني ماهر ونيمه ماهر نيازمند است كه بتواند نيازهاي شغلي جامعه را رفع كنند. از طرف ديگر ظرفيت پذيرش دانشگاه ها نسبت به شركت كنندگان رشته کامپیوتر محدود است رشته هاي كار دانش مثل رشته کامپیوتر مي توانند اين مشكلات راحل كنند، به شرطي كه دانش آموزان رشته کامپیوتر اولاًمهارتهاي لازم را جهت وردود به بازار كار كسب كنند . ثانياً زمينه هاي لازم جهت جذب آنان در بازار كار مهيا شو . ثالثاًدر آمد وارزش اجتماعي آنان نسبت به بقيه مشاغل خيلي پايين نباشد .
با توجه به مطالعات مقدماتي مهمترين عوامل موثر بر نگرش دانش آموزان به رشته کامپیوتر عبارت از شرايط خانوادگي از قبيل شغل پدر، سواد والدين، وضعيت اقتصادي خانواده ، وضعيت تحصيلي دانش اموزان ونگرش دانش آموزان به مشاغل ، استخدام ، مهارتهاي كار دانش ، آشنايي با رشته کامپیوتر مي باشد.
از آنجا كه عوامل مذكور، درنگرش دانش آموزان به رشته کامپیوتر مي تواند موثر باشد لازم است قابليت اعتماد آن مورد بررسي قرار گيرد ، پژوهش حاضر به اين منظور صورت گرفته است يعني براي اينكه نشان دهد اين عوامل با چه اطميناني مي توانند برنگرش دانش آموزان به رشته کامپیوتر باشند . تا در جهت بهبود بخشيدن به عوامل وشرايط موجود اقداماتي صورت گيرد.
در این اقدام پژوهی سعی بر این است که راهکارهای ترغیب دانش آموزان به رشته کامپیوتر را بیان نموده و نقش وظیفه ی خود دانش آموز ، اولیاء ، دبیران و مسئولین برای رسیدن به این مهم مشخص گردد .
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
تعداد صفحات | 29 |
پسوند فایل | doc |
قابلیت ویرایش | ندارد |
فرمت فایل | ورد |