پروژه تاثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد

<span>پروژه تاثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد</span>

دسته بندی: جغرافیا

قیمت: 1900 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

1900 تومان – خرید

تأثير اقتصادي مسجد جامع بر شهر يزد
چكيده:
تحقيق فوق در خيابان مسجد جامع انجام شد و هدف كلي آن شناخت تأثير اقتصادي مسجد جامع بر شهر يزد بود و هدف ديگر آن انجام يك كار دانشجويي است. نوع تحقيق توصيفي تحليلي و از روش پرسش نامه اي براي جمع اوري اطلاعات و داده هاي آماري استفاده شد.
و سؤال اصلي (آغازين) اين تحقيق اين است كه:
آيا موقعيت مسجد جامع توانسته است بر اقتصاد و توسعه شهر يزد تأثير گذارد و نتيجه اي كه از اين تحقيق گرفته شد. اين بود كه از مهمترين بناهاي بافت قديمي بوده. اثرات اقتصادي آن بسيار زياده تا حدودي هم تحقيق استفاده شد و حجم نمونه را تعداد ۲۵ نفر كه از ليدرها، توريست ها و مغازه داران پرسش به عمل آمد.
كليد واژگان:
اقتصاد، توسعه، توريست، مسجد جامع

مقدمه :
همانطور كه مي دانيم صنعت گردشكري به عنوان يكي از بخش هاي مهم اقتصادي و اجتماعي كشورهاي صنعتي و در حال توصعه جهان به شمار مي آيد و سرمايه گذاري در اين بخش قابل توجهي را در فرايند توسعه ملي فراهم مي‌آورد. شكي نيست كه همه كشورهاي جهان در رقابتي فشرده و در پي بهره گيري از مزاياي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و به ويژه در يافت سهم بيشتري از درآمد و بالا بردن سطح اشتغال از اين صنعت خدماتي در كشور خود هستند توسعه صنعت گردشگري در ايران به خصوص در استان هايي كه از لحاظ جاذبه هاي توريستي غني هستند نتايج مثبتي را در جامعه خواهد گذاشت.
استان يزد يكي از استان هاي پنج گانه برتر كشور از نظر جاذبه هاي متنوع گردشگري است كه با اختيار داشتن بافت اكولوژيكي، معماري گلي و خشت خام و جاذبه هاي متنوع تاريخ، فرهنگي و مذهبي از نظر گردشگران داراي اهميت فوق العاده اي
مي باشد كه در اين ميان درخشان ترين بناي يزد يعني مسجد جامع كبير نقش بسيار مهمي در جذب گردشگران داخلي و خارجي دارد.
در نتيجه مي تواند در توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي شهر و هم چنين استان تأثير به سزايي داشته باشد و اين اثر تاريخي زيبا از گذشته هاي دور تا به امروز انسان‌هاي شيفته هنر معماري را از سرزمين هاي دور و نزديك به سوي خود كشانده است و نقش به سزايي در رونق جهانگردي اين ديار داشته است.
شامل۶۴صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید