پایان نامه کارشناسی ارشد عوامل موثر بر طلاق عاطفی

<span>پایان نامه کارشناسی ارشد عوامل موثر بر طلاق عاطفی</span>

دسته بندی: حقوق

نوع فایل:پایان نامه حقوق

قیمت: 25000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
25000 تومان – خرید

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای در مورد عوامل موثر بر طلاق عاطفی

عنوان تحقیق بررسی جامعه شناسی عوامل موثر بر طلاق عاطفی که مورد مطالعه زوجین بین ۲۰ تا ۳۸ سال است ، در این پایان نامه که فایل ورد است موارد : بیان مسأله ، (تشریح ابعاد ، حدود مسأله ، معرفی دقیق مسأله ، بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغییر های مربوط به پرسش های تحقیق ، منظور تحقیق ) ازدواج مبنای شکل گیری خانواده و قطب مقابل آن طلاق است که سبب اضمحلال آن می شود . طلاق فروپاشی فردی، خانوادگی و اجتماعی را در پی داشته و برای زنان نسبت به مردان اثرات منفی بیشتری دارد (musai&et al 2011) ، همچنین علاوه بر افراد ، بر پیکره جامعه هزینه های بسیاری را تحمیل می کند .(schramm2006) .

طلاق هم می تواند صورت آشکار و رسمی به خود گیرد که طی آن خانواده فرو می پاشد و هم می تواند صورت پنهان به خود گیرد که در نتیجه آن خانواده صرفا ساختار بیرونی اش حفظ می شود ولی در واقع از درون تهی می باشد ،. در این حالت زوجین بنا به ضرورت و اجبار با همدیگر زندگی می کنند ولی روابط عاطفی سازنده و مناسبی ندارند . طلاق رسمی به معنای طلاق عاطفی است یعنی پیش درآمد طلاق رسمی و قانونی، همیشه طلاق عاطفی است لکن طلاق عاطفی این گونه نبوده و زوایای پنهان و مستتری دارد که بررسی و شناخت آن نیازمند مطالعات فراوان و دقیق می باشد . رشد کمی و کیفی این پدیده در جامعه ایرانی ، به یکی از مسائل اجتماعی جدید تبدیل شده به طوری که امروزه دیگر واژه طلاق قبح گذشته را ندارد و افراد آن را به عنوان  یک انتخاب فردی در نظر می گیرند . ( باستانی و دیگران ۱۳۸۹)

طلاق عاطفي معمولا از شكايت و گله‌گذاري زوج‌ها نسبت به هم شروع مي‌شود. انتظاراتي كه گفته مي‌شود ولي برآورده نمي‌شود درواقع نيازهاي دوطرف از يكديگر تامين نمي‌شود. به نيازها و خواسته‌هاي ديگري اهميت داده نمي‌شود طوري كه انگار زن و شوهر يكديگر را مي‌بينند ولي صداي هم را نمي‌شنوند و اين مرحله آغازين شروع طلاق عاطفي است.در مرحله بعد نزاع زناشويي رخ مي‌دهد انتظاراتي كه قبلا به آرامي مطرح مي‌شد حالا با صداي بلند و داد و بيداد بيان مي‌شود و آرامش نسبي جاي خود را به خشم مي‌دهد؛ خشمي كه خود را به شكل‌هاي گوناگون نشان مي‌دهد

5/5 ( 1 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات25
پسوند فایلdoc
قابلیت ویرایشدارد
فرمت فایلورد

پاسخ دهید