پایان نامه آفات و بیماری های مهم درخت بید

<span>پایان نامه آفات و بیماری های مهم درخت بید</span>

دسته بندی: علوم انسانی

نوع فایل:پایان نامه علوم انسانی

قیمت: 16000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
16000 تومان – خرید

دانلود پایان نامه آفات و بیماری های مهم درخت بید رشته کشاورزی

مقدمه

اهميت فضاي سبز و جنگل براي انسان

بشر از روزي که در کره زمين زيست خود ا شروع کرد، شروع به استفاده از منابع طبيعي، جنگلها و مراتع جهت تأمين نيازهاي خود نمود بطوريکه از ميوه، چوب، جهت تغذيه، سوخت . . . استفاده نمود. که با توجه به روند افزايش اين مسئله نيز افزايش يافت.

بطوريکه در قرن ۱۸ و ۱۹ بسياري  از کشورهاي اروپايي و آفريقايي تا ۹۵% درآمد کشورشان از اين طريق بدست مي آيد که باعث نابودي جنگلها و مراتع در بسياري از اين مناطق گرديد.

الف- مشخصات اقليمي

بعلت وسعت زياد کشور و موقعيت خاص جغرافيايي آب و هواي مختلفي در نقاط مخلف کشور حکمفرما مي باشد در تابستان هوا در فلات مرکزي ايران بسيار گرم مي شود و از آنجايي که بسياري از کوهها و مناطق اطراف شهرها بدون پوش گيانهاي هستند و ساختمانها از آهن و بتون است بدن سبب گاهي دماي محيط به ۵۰ درجه سانتيگراد مي رسد.

در منطقه جنوبي کشور بعلت بالا بودن رطوبت نسبي محيط گاهي وضع بخصوص براي افراد مسن و مريض خطرناک مي شود بطوري که در مرداد ماده ۱۳۵۶ دماي محيط به ۵۰ درجه سانتيگراد و رطوبت نسبي محيط به ۹۵% رسيد که باعث تلف شدن تعداد بسياري از افراد گرديد. در شمال ايران آب و هوا ملايم است و تابستانها بر عکس منطقه مرکزي زياد گرم نمي شود.

ب- وضع خاک

با آنکه ايران کشوري وسيع است ولي فقط قسمتي از اين خاک قبل استفاده و بهره برداري مي باشد سطح وسيعي از مملکت را کوههاي عظيم بدون پوشش گياهي تشکيل مي دهدو که از آن قسمت که قابل استفاده است بهره برداري اصلي به عمل نمي آيد.

 

 

 

 

 

 

فصل اول:

كليات

 

تقسيم بندي خاک برحسب وضعيت

جدول شماره۱

تقسيم بندي

به ميليون هکتار

درصد نسبت به کل کشور

زمين کشاورزي

۱۷

۱۰%

مرتع

۱۰

۱/۶%

جنگل

۱۸

۱۱%

مناطقي که با اصلاحات قابل بهره برداري و کشت مي باشد.

 

۳۳

۱/۲۰%

مناطق کوهستاني کويري

۴/۸۲

۱/۵۰%

آب

۲/۱

۷/۰%

و مزارع و مناطق مسکوني مورد حمله طوفانهاي سهمگين و شنهاي روان گرديد و باعث دگرگوني آب و هوا شد. که در سال ۱۸۲۵ ميلادي دانشمندي بنام مورودوژنه کتابي تحت عنوان اثر فضاي سبز و جنگل در آب و هواي يک منطقه تاليف نمود و برنده جايزه آگادمي بروکس شد.

انسان به ناگاه متوجه گرديد که جنگل براي توليد چوب و پول نيست و متوجه شد از بين رفتن بيشتر جنگل خطري است جدي براي نابود فرهنگ و تمدن يک ملت، بررسيهاي متعدد در زمينه تاثيرات جنگل در محيط زيست در قرن بيستم و بخصوص بعد از جنگ دوم اهميت آن را بيشتر آشکار نمود، امروزه نقش و اهميت جنگل براي بشر بخوبي مشخص گرديده که اهميت معنوي جنگل به هيچ وجه کمتر از ارزش مادي آن نيست که در هنگام برنامه ريزي نبايد اين امر مهم را ناديده گرفت.

 

 

 

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات103
پسوند فایلword , docx
قابلیت ویرایشندارد
فرمت فایلورد

پاسخ دهید