نحوه بهبود خط نوشتاری

<span>نحوه بهبود خط نوشتاری</span>

دسته بندی: هنر

قیمت: 1700 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

1700 تومان – خرید

چکیده :
این پژوهش در سالتحصیلی ۹۱ – ۹۰ در مدرسه ی شهید قاسملو ، روستای گوالان ، منطقه ی زنجانرود انجام شده است. بنده ،آموزگار پایه ی دوم  در اوایل سالتحصیلی با دیدن مشق و املای  ” زهرا ”  متوجه مشکل بدخطی او که گاهی تا حد نارسا نویسی نیز می رسید ، شدم . او در یک کلاس سه پایه ی مختلط ۱۳ نفره درس می خواند. با شواهدی که من از این مشکل زهرا داشتم با همکارانم تصمیم گرفتیم در جهت بهبود خط نوشتاری اش به او کمک نماییم ما در این اقدام پژوهی سعی کردیم دانش آموز روش صحیح نوشتن ، مداد در دست گرفتن ، شکل صحیح حروف ، اندازه ی بیاض و سواد حروف ، ابتدا و انتهای نگارش حروف و … را یاد بگیرد. و همچنین برای تقویت عضلات ماهیچه ای دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بیشتر چشم و دست او هنگام نوشتن،  فعالیت هایی را در زنگ های هنر و ورزش با همکاری و مساعدت های مدیر و مربی تربیت بدنی انجام دادیم.و همچنین برای رفع موانع فیزیکی،جسمی و نگارشی تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش کردیم.

واژه های کلیدی:
نارسانویسی،خط نوشتاری،اقدام پژوهی

مقدمه :
در پژوهش حاضر ، با توجه به این اصل که کودک بیشتر به بازی علاقه مند است ، بد خطی دانش آموز اصلاح شده است . همچنین به صورت ریشه ای به مشکل پرداخته شده است ، نه این که متوسل به رو نویسی هایبی هدف و خسته کننده شود که در مواردی به تشدید مشکل منجر می شود .
این نوشتار شامل چندین بخش است که پس از بیان مسئله و ارائه ی شواهد و تحلیل داده ها ، راه حلهایی را بطور موقّت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزینش روش مؤثّر با نظارت بر آن شواهدی دال بربهبود مشکل ارائه کرده و پس از تأیید وضع مطلوب از جانب چند مرجع ، توصیه هایی شده است.
آموزشگاهی که این پژوهش در آن انجام می شود ، دارای ویژگیهای زیر می باشد :
مدرسه ی شهید ابوالفضل قاسملو در روستای گوالان زیر نظر مجتمع آموزشی و پرورشی شهید سلمان مهاجر در منطقه ی زنجانرود واقع است . این روستا حدود ۸۵ کیلو متری جاده ترانزیت زنجان  – تبریز قرار دارد.
شامل ۱۸صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید