نانو تکنولوژی چیست

<span>نانو تکنولوژی چیست</span>

دسته بندی: شیمی

قیمت: 5500 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

5500 تومان – خرید

نانوتكنولوژي چيست؟
نانوتكنولوژي مولكولي ، نامي است كه به يك نوع فن‌آوري توليدي اطلاق مي‌شود. همانطور كه از نامش پيداست ، نانوتكنولوژي مولكولي، هنگامي محقق مي‌شود كه ما توانايي ساختن چيزها را از اتمها داشته باشيم و در اين صورت ما توانايي آرايش دوباره مواد را با دقت اتمي خواهيم داشت.
هدف نانوتكنولوژي ساختن مولكول به مولكول آينده است . همانطور كه وسايل مكانيكي به ما اجازه مي‌دهند كه چيزي فراتر از نيروي فيزيكي خود به دست آوريم، علم نانويي و توليد در مقياس نانو هم، سبب مي‌شود تا ما بتوانيم پارا بفراتر از محدوديتهاي اندازه‌اي كه به طور طبيعي موجود است، بگذاريم و درست روي واحدهاي ساختاري مواد كار كنيم, جايي كه خاصيت مواد مشخص مي‌شود و با تغيير در آن واحدها مي‌توان تغييرات خواص را ايجادكرد. براي كنترل ساختار مواد، بايد يك سيستم كامل و ارزان قيمت در اختيار داشته باشيم. فرض اصلي در نانوتكنولوژي اين است كه تقريباً همه ساختارهاي با ثبات شيميايي كه از نظر قوانين فيزيك رد نمي‌شوند را مي‌توان ساخت.
ماهيت نانوتكنولوژي، عبارت است از توانايي كار كردن در تراز اتمي، مولكولي و فراتر از مولكولي، در ابعاد بين ۱ تا ۱۰۰ نانومتر، با هدف ساخت و دخل و تصرف در چگونگي آرايش اتمها يا مولكولها و با استفاده از موا‌د, وسايل و سيستم‌هايي با تواناييهاي جديد و اعمال تازه كه ناشي از ابعاد كوچك ساختارشان مي‌باشد. همه مواد و سيستم‌ها زيربناي ساختاري خود را در مقياس نانو ترتيب مي‌دهند. در اينجا مثالهايي را ذكر مي‌كنيم. يك مولكول آب داراي قطر حدود ۱ نانومتر است. قطر يك نانوتيوب تك لايه ۲/۱ نانومتر مي‌باشد. كوچكترين ترانزيستورها به اندازه ۲ نانومتر مي‌باشند. مولكول  DNA ، ۵/۲ نانومتر پهنا دارد و

شامل۹۹صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید