مقاله کار آفرینی در ورزش درس تربیت بدنی

<span>مقاله کار آفرینی در ورزش درس تربیت بدنی</span>

دسته بندی: ورزش

نوع فایل:مقاله ورزش

قیمت: 12500 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
12500 تومان – خرید

دانلود فایل ورد پروژه و مقاله کار آفرینی در ورزش برای درس تربیت بدنی

کارآفرینی در ورزش، حوزه‌ی به‌سرعت در حال رشدی از کارآفرینی و تحقیقات مدیریت ورزش است. فرایند کارآفرینی در ورزش دربردارنده‌ی فعالیت‌های کارآفرینی اجتماعی و نوآوری اجتماعی است که در زمینه‌ی ورزشی انجام می‌شوند. ورزش در جایگاه یک صنعت، جزء بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان محسوب می‌شود و بر صنایع دیگر از جمله آموزش‌و‌پرورش و گردشگری تأثیر می‌گذارد که خود آنها هم بر نوآوری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی تمرکز یک‌پارچه‌ای دارند. ورزش به ساختار اجتماعی بیشتر کشورهای جهان گره خورده و چشم‌انداز منحصر‌به‌فردی از کارآفرینی فراهم می‌کند. فرایند کارآفرینی در ورزش را معمولا سازمان‌ها، افراد یا دولت‌هایی آغاز می‌کنند که هم در حوزه‌ی اقتصادی و هم اجتماعی حضور مؤثری دارند.

 

فعالیت‌های کارآفرینی در ورزش تحت‌تأثیر توسعه‌ی تکنولوژی بوده که با انتشار اطلاعات و ایجاد بازارهای جدید بین‌المللی جدید افزایش یافته است. هدفِ این مقاله آشنایی خواننده با دیدِ نظری در تحقیقات کارآفرینی در ورزش با تمرکز بر ماهیت کارآفرینی اجتماعیِ آن است. پژوهش‌های گذشته نگرانی در مورد فقدان توسعه‌ی نظری در پژوهش کارآفرینی را برجسته کرده‌اند. هدف این مقاله پر کردن شکاف بین ورزش و کارآفرینی اجتماعی و تحقیقات نوآوری اجتماعی است.

ورزش يكي از عوامل بسيار مهم و اساسي تأمين سلامت و نشاط جامعه و افزايش بهرهوري ملي است به طوري كه توجه به فعاليتهاي ورزشي در جوامع پيشرفته نقش بسزايي در رونق اقتصادي دارد ورزش در كشور ما نيز روند رو به توسعهاي دارد به طوري كه اين تحول فزاينده زمينههاي مناسبي براي فعاليتهاي كارآفرينانه در كنار ورزش ميسر ميسازد. اين مهم از آنجا ناشي ميشود كه ايجاد و تأسيس مشاغل كارآفرينانه سهم عمدهاي از مشاغل ايجادشده طي سالهاي اخير را به خود اختصاص داده است و بيشتر كشورهاي پيشرفتة صنعتي، برنامههاي حمايتي گستردهاي را از كارآفرينان تدوين كرده و به اجرا گذاشتهاند .

5/5 ( 1 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات27
پسوند فایلdocx
قابلیت ویرایشدارد
فرمت فایلورد

پاسخ دهید