مقاله دیدگاه های کلاسیک درفلسفه ی تربیت word

<span>مقاله دیدگاه های کلاسیک درفلسفه ی تربیت word</span>

دسته بندی:

قیمت: 3800 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

3800 تومان – خرید

دانلود مقاله دیدگاه های کلاسیک درفلسفه ی تربیت بصورت فایل قابل ویرایش ورد (به همراه فایل پی دی اف) دانشگاه فرهنگیان

خلاصه ای از این تحقیق :

مقدمه

در تحقیق انجام شده ابتدا به مفهوم شناسی ایده آلیسم می پردازیم ، در ادامه بر تفکر فلاسفه ایده آلیسم به اجمال خواهیم پرداخت و پس از آن مکاتب را از منظر هستی شناسی، معرفت شناسی و ارزش شناسی مورد بررسی قرار داده  و تاثیر هریک را در تعلیم و تربیت به طور خاص و عام  بیان می کنیم و به تعیین جایگاه معلم و شاگرد و رابطه آن ها در مکاتب مختلف می پردازیم.

 

سهم متفکران مشرق زمین در ظهور فلسفه ی یونان

در باب اینکه متفکران مشرق زمین در در ظهور فلسفه ی یونان سهمی داشته اند یا نه  دو نظریه ابراز شده است:

نظریه ۱:یونانیا فلسفه را از مشرق زمین وام نگرفته اند بلکه پیشینه ای است که به دست تالس در سده ی ششم پیش از میلاد پایه گذاری شده است.(نماینده ی این نظریه ارسطو بوده وتا پایان سده ی نوزدهم پذیرفته بود.)

نظریه ۲:مشرق زمین گاهواره ی تمدن وتفکر بوده است این نظریه بیانگر این حقیقت است که سرچشمه ی فلسفه ی یونانی نیز از مشرق زمین است واندیشه ی متفکران مصر کلده سوریه وایران وچین وهند در پیدایش قلسفه ی یونانی دخالت داشته است.

سیر کلی در فلسفه

در آغاز ظهور فلسفه،فلاسفه به بحث های مربوط به جهان شناسی (cosmology)پرداختند ودر جست وجوی کشف مادت المواد بودند .و می کوشیدند تا دریابند که ماده اصلی اشیا چیست؟

پس از عصر جهان شناسی انسان شناسی مور توجه خالص فلاسفه قرار گرفت : سقراط متفکر بزرگ یونان فلسفه را از آسمان به زمین آورد واعلام داشت پرداختن به بحث های جهان شناسانه بلند پروازی بی فرجام است باید به انسان پرداخت وخود شناسی را بنیاد پژوهش فلسفی قرار داد.

 

 

پس از از عصر انسان شناسی دوره ی بحث منظم در فلسفه ی یونانی فرا  رسید ومتفکرانی چون دمکریتوس و افلاطون وارسطو ظهور کردند وبه مباحثه ی فلسفی نظمی خاص بخشیدند.

ارسطو ضمن انتضام بخشیدن به بحث های فلسفی دامنه ی این مباحثه را گسترش داد وفلسفه را شامل الاهیات .ریاضیات .طبعیات(فلسفه ی نظری) واخلاق.تدبیر منزل وسیاست مدن(فلسفه ی عملی) دانست وی در میان مباحثه ی مختلف فلسفی به بحث وجود یا هستی شناسی عنایتی خاص معمول داشت .این بحث تا عصر جدید مهم ترین بحث فلسفی به شمار می امد.پس از ارسطو فلاسفه بیشتر به بحث های اخلاقی و موضوعاتی مربوط به حکمت عملی اهمیت ویژه بخشیدند وفلسفه های اخلاقی پدید آوردند.

در قرون وسطا به ویژه در اروپا فلسفه در خدمت دین در آمد وفلاسفه ی مسیحی کوشیدند تا فلسفه ی یونان خاصه حکمت افلاطون وارسطو)را با دین مسیح تلفیق کنند و.در توجیح ان بکار گیرند.

پس از رنسانس:

پس از رنسانس یعنی انقلاب علمی وهنری و فلسفه ی اروپا متفکران اروپایی علیه اندیشه های کهن فلسفی …

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید