مقاله بررسی نقش نفت در الگوی اقتصاد مقاومتی

<span>مقاله بررسی نقش نفت در الگوی اقتصاد مقاومتی</span>

دسته بندی: علوم سیاسی

قیمت: 0 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

خرید

مقاله بررسی نقش نفت در الگوی اقتصاد مقاومتی (بررسی نقش عوامل در اقتصاد بدون نفت در الگوی اقتصاد مقاومتی)

به جرات می توان گفت که بخش عمده ای از درآمد و اقتصاد ایران مربوط به اقتصاد حاصل از نفت است ، که امروزه با بالارفتن میزان استخراج آن معضلاتی را با کاهش قیمت خود بوجود آورده .

چکیده
اهمیت طرح بحث اقتصاد مقاومتی و طراحی نظام اقتصادی پویایی که بتواند ایران اسلامی را از این دوره حساس تاریخی عبور دهد، به وضوح در بیان‌های رهبر معظم انقلاب نمایان است. با توجه به لزوم نگاه نظام‌مند به مقوله اقتصاد در اندیشه‌های رهبر انقلاب، مقاله پیش‌رو در پی آن است تا نسبتی منطقی و نظام‌مند بین مقوله‌های گوناگون و نقش آن در بین شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت برقرار سازد.
در مقاله پیش‌رو ابتدا با مروری بر ادبیات پژوهش‌های انجام‌شده مرتبط با این حوزه و معرفی بحث اقتصاد مقاومتی به بدنه اصلی مقاله که روش‌شناسی پژوهش است، پرداخته می‌شود. در این جهت ابتدا با استفاده از روش داده‌بنیاد به استخراج مقوله‌های اقتصاد مقاومتی از دل بیان‌های رهبری که اهمیت و ارتباط بیشتری با این موضوع دارد، پرداخته و در ادامه با استفاده از روش دیماتل خاکستری به بررسی چگونگی تأثیر و نقش هر شاخصه در فرایند اثرگذاری بین عوامل پرداخته‌شده و سرانجام مدلی مفهومی برای این منظور ارائه شده است.

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید