چکیده
اینجانب فریبا سلیمانیان با میزان تحصیلات لیسانس زبان و ادبیات فارسی و ۲۲ سال سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۹۴ با سمت دبیر زبان و ادبیات فارسی در آموزشگاه دخترانه شاهد متوسطه دوم مشغول به خدمت بودم.
من در این تحقیق روش هایی را برای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه به این درس شیرین و پر محتوا را جهت جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم.
از آنجایی که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضه ی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهده ی دانش آموزان گذاشته میشود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل میدهند و شیوه های تفکّر کردن را تمرین میکنند. که این عمل به صورت های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می گردد.
در نتیجه ی این عمل اقدام پژوهی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس زبان و ادبیات فارسی را شناسایی و به بهبود آن ها می پردازم.
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
تعداد صفحات | 33 |
پسوند فایل | doc |
قابلیت ویرایش | ندارد |
فرمت فایل | ورد |