سبک زندگی امام زمان اخلاق رفتار

<span>سبک زندگی امام زمان اخلاق رفتار</span>

دسته بندی: معارف اسلامی

قیمت: 1500 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

1500 تومان – خرید

مقدمه
حضرت مهدی(ع)، آخرین امام و واپسین معصوم، از سلاله ی پاک پیامبر و تحقق بخشِ ایده آل همه پیامبران و امامان(ع) و تشکیل دهنده حکومت عدل اسلامی و اجراکننده ی نقشه های پیامبر اسلام(ص) در صحنه گیتی است.سیره ی او همانند سیره ی پیامبر اکرم(ص) است و برنامه ی دولتش تجدید عظمت قرآن و احیای تعالیم عالی اسلام است. او مانند جدّش حضرت محمد(ص) رحمةُ للعالمین است و هنگام ظهور، پرچم و نشانه ی پیامبر با اوست. پیراهن وی را بر تن و شمشیر آن حضرت را  در دست دارد و نشانه های ظاهری و باطنی پیامبر در او نمایان است (منتخب الاثر،ص۴۹۰).
پیامبر اکرم(ص) درباره ی سیرت و روش کلی او فرمود:«مردی از اهل بیت من قیام می کند و به سنّت و روش من عمل می نماید و خداوند برای وی روزی می فرستد و زمین آن چه دارد بیرون می ریزد و او زمین را پر از عدل می کند، چنان که پر از ظلم و ستم شده باشد » (بحارالانوار،ج۵۱،ص۸۲). راوی می گوید از امام باقر (ع) پرسیدم، قائم چگونه در میان مردم رفتار می کند؟ فرمود:«به روش پیامبر عمل می کند تا آنکه اسلام را آشکار می سازد». عرض کردم: روش پیامبر چگونه بود؟ فرمود:«پیامبر آثار کفر و جاهلیت را از میان برد و با مردم به عدالت رفتار کرد.» قائم موقعی که قیام می کند،اعمال نامشروع و بدعتی را که هنگام صلح و سازش با بیگانگانِ اسلام، در میان مسلمین مرسوم گشته، از میان می برد و مردم را به عدالت گستری رهبری می نماید (بحارالانوار،ج۵۲،ص۳۸۱).
بیان مسئله
امامان اهل بیت (علیهم السلام) به خاطر محدودیت های بسیار كه آنان را از هر سو احاطه كرده بود ، فرصت نیافتند تا عظمت های وجودی خود را ابراز كنند .
امام عصر ـ امید آخرین ( عج ) ـ با عنایت و لطف خداوندی ، فرصت خواهند یافت تا آفاق پر عظمت و چند بعدی خویش را به منصه ظهور رسانند ، همچنانكه نبی اكرم (صلی الله علیه وآله) و امامان اهل بیت (علیهم السلام) پیش از این تصویر كرده بودند .
شامل۱۹صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید