دانلود pdfکتاب تاریخ نو

<span>دانلود pdfکتاب تاریخ نو</span>

دسته بندی: کتاب

قیمت: 1000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
1000 تومان – خرید

دانلود کتاب تاریخ نو شامل حوادث دوره ی قاجاریه

مؤلّف این کتاب نفیس که نام آن را نویسنده خود تاریخ نو گذاشته تا آن‌که این لفظ از جهت حروف به حساب جمل با سال  ١٢۶٧  قمرى سال تألیف آن درست درآید. جهانگیر میرزا پسر سوم عباس میرزا نایب السلطنه است و به همین مناسبت نام اوست که بعضى مثل نادر میرزا مؤلف تاریخ تبریز اسم تاریخ نو را تاریخ جهانگیرى نیز خوانده‌اند.
مادر جهانگیر میرزا صبیۀ یار محمد بیک ترکمان آق قویونلو مقیم تبریز بوده و جهانگیر میرزا از مادر خود چهار برادر و یک خواهر داشته و از آن چهار برادر یکى خسرو میرزا پسر هفتم نایب السلطنه است که پس از قتل گریبایدوف چنان‌که مى‌دانیم با محمد خان امیر نظام به عذرخواهى به سن‌پترزبورگ رفته است.
تاریخ تولد جهانگیر میرزا به دست نیامد ولى چون او پسر سوم نایب السلطنه است لا بد بعد از سال  ١٢٢٢ (سال تولد محمد شاه پسر اول نایب السلطنه) شاید دو سه سالى پس از آن تاریخ به دنیا آمده باشد.

مطالب بسیار مهمى که در این کتاب درخصوص جنگ‌هاى دوم ایران و روس و احوال حاجى میرزا آقاسى و محمد خان امیر نظام و شاهزاده‌هاى قاجاریه و بدایت حال میرزا تقى خان امیر کبیر و ظهور باب و غیرها مى‌توان یافت در هیچ مأخذ دیگر نیست.

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات363
پسوند فایلpdf
قابلیت ویرایشندارد
فرمت فایلپی دی اف

پاسخ دهید