دانلود پایان نامه کارشناسی توزیع هوای فشرده

<span>دانلود پایان نامه کارشناسی توزیع هوای فشرده</span>

دسته بندی:

قیمت: 7000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

7000 تومان – خرید

هوای فشرده بعد از برق مهم ترین عامل انتقال انرژی در صنعت ، تجارت و سایر رشته های مربو ط تلاقی می گردد. اگر چه انتقال نیرو مسئله ای بود که در زمانهای قدیم کشف گردید ، ولی در قرن نوزدهم ماشین بادی – کاربردی وارد بازار گردید . صد سال قبل در روزنامه های آمریکا مطالبی در مورد کاربرد هوای فشرده در کارخانجات آمریکایی ( ۱۹۰۴ ) و سیستم هوای فشرده امپریال شیب یارد به چشم می خورد ( ۱۹۰۴ ) . در طی این دوره طرحهای زیادی برای چکش های بادی ارائه گردید که در آنها پیستون ضربه زن حالت اتوماتیک داشت . تجهیزات کوروس کوتاهی که سرعتشان به ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ ضربه در هر دقیقه می رسید . تجهیزاتی که با سرعتی زیر ۲۰۰۰ ضربه در دقیقه کار می کردند برای کارهایی مانند تراشکاری و بتونه گیری و درزگیری بکار می رفتند

توسعه آن چه که ما امروز آن را در سیستم های هوای فشرده بکار می گیریم درست بعد از سال ۱۹۵۰ در ایالات متحده آمریکا و آلمان آغاز شد . استقبال عظیم و مداوم از این سیستم هایی به دلیل مزیت های ویژه آنها است . این مزیت عبارتند از :
•    تولید نامحدود انرژی در هر کجا و هر مقدار
•    تراکم زیاد انرژی ، وزن کم و انتقال راحت و ساده آن
•    ذخیره انرژی در مخزن و حمل و نقل بدون مشکل آن
•    عدم وجود خطر احتراق ، انفجار یا آتش سوزی.
•    تهیه ، نگهداری و مراقبت آسان از آن
•    تنوع نامحدود نیرویی برای تولید دستگاههای بادی
این ویژگیها از جمله فواید بسیار هوای فشرده هستند . امروزه اکثر شرکتها و کارخانجات صنعتی دارای سیستم هوای فشرده بوده و از این سیستم برای به حرکت در آوردن دستگاهها و وسایل خود استفاده می کنند، که سیلندر بادی یکی از رایج ترین وسایل راه اندازی دستگاهها محسوب می گردد . اما برای اینکه هوا بتواند انرژی را منتقل نماید در ابتدا خود آن باید دارای انرژی شود که در این کار با فشرده کردن و تراکم ساختن هوا بوسیله کمپرسورها انجام
می گیرد . کمپرسورهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد از جمله:
نوع پیچشی ، نوع پیستونی ، غشایی ، چرخشی ، مارپیچی و توربوکمپرسورها که همه اینها می توانند در حالت روغن کاری یا خشک کار کنند . بعضی از این ماشنها با آب یا هوا خنک می شوند و یا سیستم هوا خنک و یا آب خنک دارند.
این پروژه حاوی مطالبی در مورد هوای فشرده ، به ویژه به چگونگی تهیه و توزیه آن می پردازد. بحث تهیه و توزیع هوای فشرده امروزه بخشی است که باید توجه خاصی بدان مبذول گردد چون در این دو مرحله مقدار زیادی انرژی به صورت اجتناب ناپذیری به هدر می رود که قابل اجتناب است . شبکه توزیع هوای فشرده مکان حساسی است که اگر به درستی طراحی نشود یا به خوبی از آن نگهداری نشود می تواند مخارجات زیادی به شرکت یا کارخانه تحمیل کند. در این زمینه عوامل زیر نقش مهمی ایفا می کنند:

شامل۸۷صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید