دانلود مقاله ورد کارگاه مطالعات شهری

<span>دانلود مقاله ورد کارگاه مطالعات شهری</span>

دسته بندی: جغرافیا

قیمت: 0 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

خرید

دانلود رایگان مقاله ورد کارگاه مطالعات شهری – برنامه ریزی شهری

خلاصه مقاله :

معرفی درس و چگونگی کار، درس کارگاه مطالعات شهری همان طور که از نام آن معلوم است بررسی و مطالعه روی شهر است. که به دلیل پیچیدگی و گستردگی کار انتخاب به صورت شهرها کوچک و زیر ۳۰۰۰۰  نفر صورت گرفت. شهری که مورد انتخاب ما یعنی گروه ۶ قرار گرفت،شهر قدمگاه بود که حدود ۸۰۰۰ نفر جمعیت را در خود جای داده و روستاهایی هم جزوء حوزه نفوذ خود قرار داده است.

در طول ترم  کلاً کار بر روی شهر قدمگاه  و روستاهای تحت حوزه نفوذ بوده است، که باکمک طرح هادی شهر که توسط مهندسین مشاور تهیه می شود.  تهیه نقشه های مختلف از فرمانداری، شهرداری و… صورت گرفته است.

نقشه هایی مثل نقشه جمعیت، خدمات ، توپوگرافی،زلزله،منابع و…. که در ابتدای کار بر روی کاغذهای پوستی ایجاد شدند و در آخر به صورت نقشه های کامپیوتری (Autocad) جمع آوری و آرشیو شدند. البته کار فقط جمع آوری داده ها و اطلاعات موجود نبود و بسیاری از نقشه ها بصورت پیشنهادی و با توجه به پتانسیل آن روستا یا دهستان جمع -آوری  شده اند در طول کار اطلاعاتی هم توسط نرم افزارهای excelجمع آور شدند و اطلاعات نظیر جمعیتوخدمات چه موجود و چه پیشنهادی در این برنامه ها ثبت شدند. نقشه -هایی که در پایان باید ارائه شوند نقشه های تقسیمات کشوری که از بزرگترین جزء یعنی کشور گرفته تا کوچکترین جزء خدمات روستا باید مشخص شوند. نقشه هایی چون خدمات، کمبود خدمات، راه ها، جمعیت که بصورت های مختلف و بیان تصویری مختلف می توانند ارائه شوند. با توجه به بررسی های لازم بر روی روستاها و دهستانهاوخدمات موجود آنها و منابع و کلیه شرایط دیگر  یک سری نقشه های پیشنهادی می توان ارائه داد که حاصل کار و مطالعات صورت گرفته روی آنها می باشد. کلکسیون ارائه شده در آخر باید به صورت لوح فشرده  باید که کلیه نقشه ها و برنامه ای excel را در خود بگنجانده است که البته نقشه هایی هم به صورت پلات زندگی ارائه خواهد شد.

 

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید