تاریخچه شرکت سایپا سیستم الکتریکی خودرو

<span>تاریخچه شرکت سایپا سیستم الکتریکی خودرو</span>

دسته بندی: صنعتی

قیمت: 7200 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

7200 تومان – خرید

تاريخچه شركت سايپا
شركت سهامي عام ايران در توليد اتومبيل ( سايپا) در سال ۱۳۴۴ در زميني به مساحت ۲۴۰ هزار متر مربع ( در حال حاضر فقط مساحت زمين كارخانه مركزي ۴۱۵ هزار متر مربع مي‌باشد ) و زير بنايي ۲۰ هزار متر مربع با سرمايه اوليه ۱۶۰ ميليون  ريال بنام شركت سهامي توليد اتومبيل سيتروئن ايران تاسيس گرديد. در تاريخ ۱۵ اسفند ۱۳۴۵ ثبت و در اواخر سال ۱۳۴۷ به مرحله بهره برداري رسيد.
اين شركت توليد اولين محصولات خود را كه شامل «وانت آكا » و سواري «ژيان » بود با روش  كاملا دستي و بدون بهره گيري از تجهيزات و امكانات مدرن آغاز كرد. توليدات شركت بعد از سال ۱۳۵۳ به واسطه استفاده از ابزارهاي جديد و مكانيزه شدن برخي از بخشهاي   توليدي ، سير صعودي يافت و بر تنوع محصولات شركت نيز افزوده شد بعنوان مثال مي توان به توليد خودروهاي: مهاريي ، پيكاب در مدلهاي معمولي دولوكس و كار اشاره نمود.
نام شركت در اوايل سال ۱۳۵۴ با حذف كلمه سيتروئن از انتهاي عبارت فرانسوي آن به «شركت سهامي ايراني توليد اتومبيل » به نام اختصاري
(سايپا ) كه ما خود از عبارت فرانسوي Annonyme Iranione De Productive Automobile  ميباشد ، تغيير يافت .
اين شركت در ۱۶ تيرماه ۱۳۵۸ تحت مالكيت دولت در آمده و از ۱۸ آذرماه ۱۳۶۰ تحت سرپرستي سازمان گسترش نو نوساني صنايع ايران قرار گرفته و بر اساس مصوبه مورخ ۱/۲/۶۵ هيأت وزيران ، كليه سهام سرمايه آن به نمايندگي از طر ف دولت جمهوري اسلامي بنام سازمان گسترش و نوسان سازي صنايع ايران منتقل گرديد در دي ماه سال ۱۳۷۸ به پيروي از سياست هاي مالي دولت جمهوري اسلامي ايران مبني بر كاهش تصدي دولت و خصوصي سازي شركتهاي دولتي و به موجب تبصره۳۵ قانون بودجه كل كشور باواگذاري بيش از ۵۱ % سهام اين شركت به غير ، سايپا نيز در زمره شركتهاي خصوصي قرار گرفت امروزه شركت سايپا با در اختيار داشتن  بيش از۸۰ شركت تابعه و وابسته بصورت مستقيم و غير مستقيم ، به گروه خودرو سازي بزرگ با امكان توليد انواع مختلف خودرو تبديل شده است.

سالماني شركت سايپا:
۱۳۳۴ : تاسيس شركت به نام شركت سهامي توليد اتومبيل سيستروئن ايران»
سالنماي شركت سايپا:
۱۳۴۴ : تاسيس شركت به نام شركت سهامي توليد اتومبيل سيتروئن ايران.
۱۳۴۷ : بهره برداري و شروع فعاليت با توليد انواع مدلهاي خودرو «ژيان»(۱۳۵۹ ـ ۱۳۴۷ )
شامل۵۶صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید