کتاب “تاريخچه‌ي تئاتر ايران” مجموعه‌ي نمايش‌ نامه‌ هاي رفيع حالتي

<span>کتاب “تاريخچه‌ي تئاتر ايران” مجموعه‌ي نمايش‌ نامه‌ هاي رفيع حالتي</span>

دسته بندی: تاریخی

قیمت: 10000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

10000 تومان – خرید

دانلود pdf کتاب تاریخچه تئاتر در ایران

معزدیوان فکری (زاده ۱۲۷۹ خورشیدی در تهران – درگذشته ۱۳۶۴ در تهران) بازیگر، کارگردان و نویسنده سینمای ایران بود. او پسر مؤیدالممالک فکری ارشاد و فارغ‌التحصیل از مدرسه سن لویی تهران است. وی فعالیت هنری را سال ۱۲۹۷ با بازی در نمایش‌های گروه تئاتر ملی آغاز کرد. او سینما را سال ۱۳۳۰ با ساخت فیلم خواب‌های طلایی تجربه کرد. از دیگر فعالیت‌های جنبی فکری می‌توان به تأسیس جمعیت ایران جوان و تدریس در هنرستان عالی موسیقی اشاره کرد. در مهر ۱۳۶۴ پس از پشت سر گذاشتن یک بیماری طولانی درگذشت.

سید علی نصر (۱۳۴۰–۱۲۷۰ ش)، سیاستمدار، نمایشنامه‌نویس، نویسنده، مترجم، مؤسس و کارگردان پرکار تئاتر ایران که به او لقب «پدر تئاتر ایران» نیز داده‌اند. از اقدامات مهم او تأسیس گروه کمدی ایران در سال ۱۳۰۴ و هنرستان هنرپیشگی در سال ۱۳۱۸است. نصر برخی از آثار خود را از مولیر اقتباس کرده‌است. سید علی نصر مردی دانشمند و صاحب تألیفات متعدد بود و در حقیقت بنیانگذار هنر تأتر در ایران می‌باشد. تعداد زیادی نمایشنامه به وسیله او تحریر و اجرا گردید و کتبی نیز در تأتر دارد. از دیگر کارهای او تأسیس هنرستان هنرپیشگی است. چند تأتر هم در ایران تأسیس نمود.

رفیع حالتی (۱۲۷۸ – ۱۳۶۰) بازیگر و کارگردان ایرانی بود. حالتی اولین بار، بازیگری را در سال ۱۲۸۸ و با ایفای نقش در نمایش رستاخیز سلاطین تجربه کرد و در سال ۱۳۳۴ با بازی در فیلم برای تو وارد دنیای سینما شد.

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
پسوند فایلpdf
قابلیت ویرایشندارد
فرمت فایلپی دی اف

پاسخ دهید