اقدام پژوهی چگونگی مقابله دانش آموز با آسیب های اجتماعی

<span>اقدام پژوهی چگونگی مقابله دانش آموز با آسیب های اجتماعی</span>

دسته بندی: علوم اجتماعی

قیمت: 3600 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

3600 تومان – خرید

0مقدمه
نوجوانی دوران پر تلاطم زندگي است؛ زيرا نوجواني بهترين دوران زندگي انسان و بهار زندگاني آدمي است. اين دوره، سرشار از شور و شوق، توانايي جسمي و اوافي و فعاليّت و نوآوري است. دور نماي زندگي آينده انسان را مي‏توان بر اساس عملكرد او در دوره نوجواني پيش‏بيني كرد. در روايت‏هاي امامان معصوم(ع) و در گفتار بزرگان انديشه، اين دوره از حيات انسان بسيار مورد توجّه و سفارش و تأكيد قرار گرفته است. اگر نوجوانان و جوانان كشوري در مسير سازندگي و آباداني آن جامعه گام بردارند، و استعدادهاي بالقوه خود را به فعاليّت برسانند و از تهاجم دشمنان در امان باشند، آن كشور به سمت پيشرفت و بالندگي خواهد رفت و افق‏هاي رشد و كمالي را در پيش خواهد گرفت. آسیب های اجتماعی به مفهوم رفتا ری است که به طریقی با ا نتظا رهای مشترک اعضای یک جا معه سا زگا ری ندا رد وبیشتر افرا د آن را ناپسند ونادرست می دانند در واقع هر جامعه از اعضای خود انتظا ر دا رد از ارزشها وهنجا رها تبعیت کنند ا ما هموا ره عده ای پیدا می شوند که پا ره ای ا ز این ا رزشها وهنجا رها را رعایت نمی کنند ،جا معه افرادی که هماهنگ و همساز با ا رزشها وهنجا رها باشند سا زگار یا همنوا واشخاصی را که بر خلاف آنها رفتا ر می کنند نا سا زگار یا نا همنوا می خواند ا ز میان افراد نابهنجار کسی که رفتار نابهنجا رش زودگذر نباشد ودیر گاهی دوام آورد،کجرو یا منحرف نامیده می شود ورفتار او را انحراف اجتماعی یا آسیب اجتماعی می خوانند. جا معه شناسی و جرم شناسی متوجه آن دسته از نقض هنجا رهاست که توسط عده ی زیادی از مردم گناه تلقی می گردد از این رو انحراف یا آسیب اجتماعی به رفتا رهایی اتلاق می گردد که هنجا رهای اجتماعی را نقض کرده و در نتیجه از نظر تعداد بسیا ری از مردم قابل نکوهش است.
دشمنان فرهنگ و تمدن اسلامي نوجوانان و جوان كشور را هدف گرفته‏اند و براي انحراف آنان سرمايه گذاري كرده‏اند تا اگر بتوانند با منحرف كردن اين قشر تواناي جامعه، به آساني به ديگر اهداف برسند. اين حساسيت و دغدغه در مورد ايران اسلامي و چندين برابر است؛ زيرا ۱٫ نزديك به بيست ميليون نفر از جمعيّت كشور، نوجوان و جوان هستند. ۲٫ ايران كشوري است كه با سياست‏ها و تجاوزگري‏هاي استكبار جهاني و جهان‏خواران مخالف است. براي بر حذر داشتن جوانان از شبيخون فرهنگي دشمن و براي تربيت جواناني برومند، توانا، نوآور، با فكر و انديشه و با غيرت، بايد آنان را هدايت كرد و بر اين منظور بايد با روحيه جوان و نيازهاي عاطفي و رواني او آشنا شد و زبان ارتباطي مناسب با او را جست و جو كرد.
اميد كه اين اقدام پژوهی  بتواند دور نمايي از رمز و رازهاي دوران نوجواني و جواني را ترسيم كند و شمه‏اي از خلق و خوي آنان را بشناساند.
شامل۳۴صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید