چکیده :
این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش اموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و…. ، مسخره كردن ديگران، اذيت کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به ديگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير برای رفع مشكل دانش آموز در ذهن من ايجاد گرديد:۱ – آيا بيماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟۲-آ يا بيماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟۳- آيا تربيت غلط ، موجب اختلال رفتاری ايشان شده است ؟۴- آيا به خاطر روابط غلط با ايشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟۵- آيا دچار كمبود محبت شده است؟۶- آيا با رفتارهای خويش مي خواهد د يگران را به خود متوجه سازد؟۷- چه راه حل هايی برای مشكل وجود دارد؟روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمايم . در اين پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین (س.م) خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است .برای كاهش ضعف تحصيلی ، از بين بردن مشكلات عاطفی توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگی های مثبت ، شكوفايی اعتمادبه نفس كودك ، توجه لازم به كودك ، تغيير نگرش كودك نسبت به خود از جمله عواملی هستندكه مي توانند ضعف تحصيلی دانش آموزرا كاهش دهند.
شامل۲۵صفحه
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
تعداد صفحات | 25 |
پسوند فایل | doc |
قابلیت ویرایش | دارد |
فرمت فایل | ورد |