چکیده :
دانش آموزانی که از طریق یادگیری فعال به یادگیری می بردازند نه تنها بهتر یاد می گیرند بلکه از تجربه یادگیری الذت بیشتری نیز می برند .حتی اگر معلم بهترین سخنران باشد ودر تمام مدت جلسه درسی به سخنرانی بپردازد ممکن است یادگیری صورت گیرد اما این یادگیری به اندازه یادگیری که در موقعیت فعات به وجود می آید کامل جامع وپایدار نیست . به نظر بین وویتاکر یکی ازمهمترین راهبرد های فعال کردن دانش آموزان در فرآیند یادگیری ازگروهها مطالعه در کلاس و فراهم کردن فرصت بحث تبادل نظر وبرسش و باسخ است (بین وویتاکر ۲۰۰۰)
اثرات یادگیری از طریق کار گروهی و همیاری را می توان در این ۵ بند خلاصه کرد :
۱٫افراد از یکدیگر می آموزند
۲٫انگیزه جهت یادگیری راافزایش می دهد
۳٫احساسات مثبت نسبت به یکدیگر را افزایش می دهد واز جدایی و تنهایی می کاهد وروابط دوستانه ایجاد می کنند
۴٫باعث تقویت مهارتهای اجتماعی می گردد.
۵٫ منجربه تقویت عزت نفس می شود.
شامل۲۸صفحه
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
موضوع اقدام پژوهی | تشویق دانش اموزان ابتدایی به کار گروهی |
تعداد صفحات | 30 |
پسوند فایل | doc |
قابلیت ویرایش | ندارد |