تفاهم نامه بین مدیر و آموزگار مدرسه
تفاهمنامه بین مدیر و آموزگار در مدارس و آموزش و پرورش ایران، به عنوان یک سند رسمی، به منظور تنظیم همکاریها و مشخص کردن وظایف و در برخی موارد حقوق طرفین تنظیم میشود ، این تفاهمنامه میتواند شامل موارد زیر باشد:
۱. مقدمه
- تعریف طرفین: در ابتدا، طرفین تفاهمنامه شامل مدیر مدرسه و آموزگار مشخص میشوند.
- هدف تفاهمنامه: بیان هدف از تنظیم این تفاهمنامه، که معمولاً شامل ارتقاء کیفیت آموزشی، همکاریهای مشترک و بهبود فضای آموزشی است.
۲. موارد توافق
تفاهمنامه معمولاً شامل موارد زیر است:
الف) وظایف و مسئولیتها
- مدیر مدرسه:
- نظارت بر اجرای برنامههای آموزشی و پرورشی.
- فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش مؤثر.
- حمایت و پشتیبانی از آموزگاران در انجام وظایفشان.
- آموزگار:
- تدریس درسها طبق برنامه درسی مصوب.
- ارزیابی و نظارت بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان.
- همکاری با مدیر در برنامهریزی و اجرای فعالیتهای آموزشی و پرورشی.
ب) حقوق و مزایا
- حقوق و مزایای آموزگار: شامل میزان حقوق، اضافهکار، حقالزحمه و دیگر مزایای مربوط به شغل آموزگاری.
- پشتیبانیهای مدیر: بیان اینکه مدیر موظف است امکانات و حمایتهای لازم را برای بهبود شرایط آموزشی فراهم آورد.
ج) برنامهریزی و نظارت
- برنامهریزی مشترک: نحوه برنامهریزی مشترک بین مدیر و آموزگار برای اجرای فعالیتهای آموزشی و پرورشی.
- نظارت و ارزیابی: شیوههای نظارت بر عملکرد آموزگار و ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان.
۳. حل اختلافات
در این بخش، روشهای حل اختلافات و چالشهایی که ممکن است بین مدیر و آموزگار پیش آید، مشخص میشود. این شامل:
- مشاوره: امکان مشاوره با یک شخص ثالث یا مشاور آموزشی.
- مراحل قانونی: در صورت بروز مشکلات جدی، مراحل قانونی برای حل اختلافات.
۴. مدت زمان تفاهمنامه
- مدت اعتبار: تعیین مدت اعتبار تفاهمنامه و شرایط تمدید یا فسخ آن.
۵. امضا و تأیید
- امضای طرفین: در انتهای تفاهمنامه، مدیر و آموزگار موظفند آن را امضا کنند تا تأیید کنند که شرایط و موارد ذکر شده را پذیرفتهاند.
نمونهای از ساختار تفاهمنامه
تفاهم نامه آموزش و پرورش بسمه تعالی
این تفاهم نامه بین مدیر دبستان خانم /آقا … …….. و آموزگار پایه ……خانم ………. در تاریخ ۱/۷/۱۴۰۳ سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳به شرح ذیل می باشد
۱-رعایت تکریم ارباب رجوع وداشتن حسن خلق در ارتباط با اولیاو همکاران و دانش آموزان
۲-تنظیم واجرای برنامه سالانه و همکاریو اجرای آن به نحو احسن
۳-همکاری ونظارت در خصوص اجرای طرح های ابتدایی از جمله طرح کرامت –ارتقا قرآن و طرح در محضر قرآن.
۴-شناسایی و توجه به نیازها وتفاوت های فردی دانش آموزان و پرهیز از تنبیه بدنی.
۵-رعایت نظم در ورود وخروج از مدرسه ونظارت بر ورود و خروج دانش آموزان و پیگیری غیبت دانش آموزان
۶-بکارگیری شیوه های مناسب برای ایجاد و تقویت رفتارهای مثبت.
۷-استفاده از طرح درس و رعایت بودجه بندی و…در فرایند تدریس.
۸-استفاده موثراز فن آوری های جدیدآموزشی ابزارتدریس با موضوعتولید محتوا و ساخت ابزارهای آموزشی متناسب باسن وروحیه دانش آموزان.
۹-تعیین تکالیف یا ارایهموضوعات تحقیقاتی در حد توان دانش آموزان.
۱۰-استفاده موثر از دفاتر کلاسی و گزارش مستمراز وضعیت دانش آموزان وایجاد پوشه کاربرای دانش آموزان
۱۱-همکاری با مدرسه در تنظیم برنامه های درسی وکلاسی.
۱۲-تلاش برای ایجاد شوق و دلبستگی به دین و دانش در دانش آموزان شرکت در مراسمات ومناسبات مراسم دینی ونماز جماعت.
۱۳-ارزشیابی مستمر از فرایند یاددهی یادگیری و بکارگیری نتایج آن .
۱۴-ابداع روش هایا شیوه های موثر در انتقال دانش و مهارت شغلی به دیگران وشرکت درجلسات درس پژوهی و اقدام پژوهی.
۱۵-رعایت اصول سنجش در انجام ارزشیابی ها و طراحی سوالات امتحانی با توجه به اهداف دوره و پایه.
۱۶-شرکت وهمکاری در برگزاری مسابقات علمی و ورزشی و فعالیتهای علمی ،تربیتی ،آموزشی و ورزشی مرتبط.
۱۷-فعال نمودن کتابخانه ی کلاسی و تشویق دانش آموزان به مطالعه غیر درسی.
۱۸-شرکت در جلسات و کارگاه های آموزشی و دوره های ضمن خدمت.
۱۹-حضور مستمر و فعال در جلسات ماهیانه شورای معلمان واستفاده از نظرات سایر همکاران جهت بهبود کیفیت تدریس.
۲۰-فعالیت در فضای مجازی یا (تلفیق حضوری و مجازی)طبق تشخیص اداره و بخشنامه ارسالی وشورای مدرسه درصورت لزوم.
کلیه موارد این تفاهم نامه با رضایت طرفین بوده./
نام و نام خانوادگی آموزگار :نام ونام خانوادگی معاون آموزشی: نام ونام خانوادگی مدیر:
تفاهمنامه بین آموزگار و مدیر میتوانند بسته به نیازها و شرایط خاص هر مدرسه و آموزگار متفاوت باشند، اما معمولاً شامل موارد مذکور هستند ، اما با توجه به فرمت ورد فایل شما میتوانید مواردی را به آن اضافه یا کم کنید.
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
تعداد صفحات | 1 |
پسوند فایل | docx |
قابلیت ویرایش | دارد |