محل کار کارکنان شرکت گوگل و فیسبوک غول های اینترنتی

گوگل بهتر است یا فیسبوک
به این مطلب امتیاز دهید

 

شاید خیلی از آنهایی که رویای سیلیکون ولی شدنی را در سر می پرورانند و آوازه این شهر بزرگ که یک سوم سرمایه گذاری خطر پذیر ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داده است را شنیده اند . این دره زیبا شرکت های قدرتمند بسیاری از جمله گوگل، اپل، سیسکو، اچ‌پی، اوراکل، اینتل و… را در خود جای داده است .

اما شاید برای خیلی از مردم داشتن حقوق بالا، بیمه کاری، ساعت کار خوب،راحتی کار ، تعطیلات و امنیت کاری قانع کننده باشد ولی برای کارمندان گوگل و فیسبوک این مزایا به همین جا ختم نمی‌شود در ادامه توضیحات بیشتری در این دو غول بزرگ فناوری در دنیا بحث خواهیم کرد .

محل کار کارمندان فیسبوک facebook
محل کار کارمندان فیسبوک facebook
محل کار کارمندان گوگل Google
محل کار کارمندان گوگل Google

در ابتدا به بررسی شرکت گوگل و سپس به سراغ فیسبوک خواهیم رفت .

بی شک کمپانی بزرگ گوگل است که خیلی از علاقه‌مندان حوزه فناوری رویای کار در آن را در سر دارند.
هر نوع غذایی که دوست دارید سفارش دهید !

هر نوع غذایی که دوست دارید سفارش دهید | گوگل

کارمندان شرکت گوگل از غدا و تغذیه مناسب و خوبی برخوردارند . صبحانه سالم، ناهار و حتی شام برای کارکنانی که تا دیر وقت سر کار هستند، بطور رایگان در دسترس است. همچنین آب‌میوه و قهوه نیز در سراسر شرکت موجود است.

همکاری با روشنفکران و متفکران احساس خوبی دارد!

به گفته یکی از گوگلی ها که این شرکت جای فوق‌العاده‌ای است برای دیدن و شنیدن و ملاقاتِ افرادی که همیشه از دور اطلاعاتی درباره آنها میخواندی یا میشنیدی است و یا آنها را در تلویزیون و رسانه می‌دیده است. که حس خوب و عالی برای انسان ها بوجود می آورد
گوگلر دیگری هم حرف‌های فوق‌العاده‌ای درباره‌ی همکارانش داشت:

ما با آدم‌های باهوش و باانگیزه‌ای احاطه شده‌ایم که بهترین محیطی که تا به حال تجربه کرده‌ام، برای یادگیری فراهم می‌کنند. منظورم از یادگیری، از طریق نشست‌ها و برنامه‌های معمول آموزشی نیست، منظورم از طریق کار با همکاران شگفت‌انگیزی است که داریم، حتی آنهایی که چندان معروف هم نیستند. من در چندین دات کامِ دیگر هم کار کرده‌ام، ولی هرگز آن‌طور که در گوگل تجربه می‌کنم، از سوی همکارانم از منظر حرفه‌ای به چالش کشیده نشده و از آنها انرژی نگرفته‌ام.

آدم‌ها در کل از کار در گوگل خوشحال هستند، آنها گذشته‌های متفاوتی دارند و تقریبا همیشه داستان جالبی برای به اشتراک گذاشتن دارند. آنها علاوه بر همکاری با پیشروهای فناوری جهان، گاه‌وبی‌گاه نشست‌هایی هم با آدم‌های معروف و دیگر رهبران و مدیران متفکر دارند.

گوگل بهتر است یا فیسبوک
گوگل بهتر است یا فیسبوک؟

دفتر کاری که فیسبوک جدیدا ساخته چگونه است؟ وسیع‌ترین ساختمان پلان باز در جهان است!

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و رییس فیسبوک در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت تا فضای کاری جدیدی بسازد. او سفارش ساخت مجموعه‌ی جدید استقرار کارمندان فیسبوک را به فرانک اُ. گری (Frank O. Gehry)، معمار ۸۶ ساله‌ی کانادایی داد.

فضای کار خیلی روی بازدهی افراد و روحیه‌ی آن‌ها تاثیر دارد. محیطی که هر کارمند یک سوم شبانه‌روز را در آن سپری می‌کند، خلاقیت، انرژی و روحه‌ی آن‌ها را تغییر می‌دهد، ضمن این‌که پرستیژ و نماد معرفی شرکت هم هست. جاهایی مثل فیسبوک و اپل جدیدا مجموعه‌ی جدیدی برای کارمندان‌شان ساخته‌اند. مسلما این شرکت‌ها بهترین افراد را برای پروژه‌ی ساخت خانه‌ی جدیدشان انتخاب می‌کنند. اپل کار احداث مجموعه‌ی جدیدش را به «نورمن فاستر» (Norman Foster) سپرد و فیسبوک، گری را مسوول طراحی‌اش کرد.

فرانک گری کار طراحی مجموعه‌ی اصلی فیسبوک در «سیلیکون ولی» (Silicon Valley) کالیفرنیا را از تابستان همان سال ۲۰۱۲ آغاز کرد.

آن زمان زاکربرگ در توصیف سفارش خودش به گری این‌طور گفت: “من بزرگ‌ترین فضای اداری پلان باز دنیا را می‌خواهم که حتی‌الامکان کم‌خرج باشد. به اندازه‌ی کافی هم گوشه‌های آرام و خلوت برای تمرکز داشته باشد که دور از هیاهوی جمع بتوان در آن‌جا فکر کرد.”

«پلان باز» اصطلاحی در شیوه‌ی طراحی داخلی هست که در آن، فضاها، به جز در صورت ضرورت، با دیوار از هم تفکیک نمی‌شوند. این مدل طراحی از دوره‌ی مدرن شروع شد و امروز اکثر دفترهای اداری دنیا به این سبک ساخته می‌شوند. چرا؟ چون یک فضای باز یکپارچه جای مانور زیادی به سبک چیدن وسایل می‌دهد (پس می‌شود یک فضا را به چند شکل مختلف درآورد)، افرادش راحت با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند و کار هیچ‌کس از دید بقیه پنهان نیست.

کارمندان از مزایای متعددی برخوردار هستند؛ امکان آزمایش و انجام بازی‌های واقعیت مجازی و لذت بردن از صبحانه، ناهار و شامی که توسط خبرهای آشپزی آماده شده است، برخی از این مزایا هستند.

مزایای کار در فیسبوک

حالا زمان آن رسیده است که به سراغ دفتر کاری لینکدین (LinkedIn) در ساختمان امپایر استیت نیویورک برویم. زمانی که بازدیدکنندگان قصد وارد شدن به این دفتر را داشته باشند، باید از این راهروی جذاب که با نور آبی پوشیده شده است، عبور کنند؛ عبور از این راهرو نشان می‌دهد که شما در حال وارد شدن به یک شرکت مدرن با فضایی نوآورانه خواهید بود و این حس لذت‌بخشی است.

 

پاسخ دهید