مقدمه
امروز باوجودی که برنامه ریزی توسعه آموزش و پرورش در کشورهای در حال توسعه بهبود یافته ملاحظه می شود به جای دگرگونی های اساسی در آموزش و پرورش تنها از گسترش کمی برخوداراست مشکل عدم جذب فارغ التحصیلان و ترک تحصیل کنندگان در بازار کار ، عدم کارایی خارجی نظام آموزش و پرورش است . الگوی سازمان یافته طرح ( مالی ) آموزش و پرورشی مدارس برنامه درسی نامیده می شود .
توصیف کامل برنامه ریزی درسی شامل ۳ جزء است ۱- موضوع آموزشی یا محتوا
( آنچه آموحته می شود ) ۲- روش آموزش ( چگونگی تدریس و یادگیری )
۳- ترغیب زمانی آموزش موضوع یا محتوا
طبقه بندی علوم :
۱) دروسی که ماهیت عقلانی و نظری دارند .مانند ادبیات ، ریاضی ، علوم طبیعی تاریخ و جعرافیا
۲) دروسی که ماهیت عملی دارند : حرفه وفن
۳) دروس عقلانی و عملی : مانند حقوق طب و الهیات .
۴) دروسی که در هیچ یک از طبقه بندی فوق قرار ندارند ( نه نظری و نه عملی ) ، دروسی برای رشد و جهت گیری شخصی توصیف می شوند. دروسی مانند بهداشت روانی ، تربیت بدنی
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
قابلیت ویرایش | ندارد |