پایان نامه موزه نورالله خان تاریخچه موزه

<span>پایان نامه موزه نورالله خان تاریخچه موزه</span>

دسته بندی: تاریخ و ادبیات

قیمت: 6000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

6000 تومان – خرید

چکیده
از مهمترین کارهایی که یک موزه می تواند انجام دهد، ترسیم جالبترین داستانی است که حکایت از پیروزی انسان بر جهان دارد و نشان می دهد که او چگونه دانش خود را در دنیایی برپا ساخته است که در آن زندگی می کند و اینکه او چگونه زندگی خانوادگی، هنرها وصنایع دستی فرهنگ ها وتمدن های خویش را توسعه داد. چنین مطالعاتی نشان می دهد که با وجود آنکه جمع آوری مجموعه ها و حفظ میراث فرهنگی از صفات اولیه انسان بوده ولی او در خلال این تاریخ چقدر دیر به ایجاد موزه ها اقدام نمود. از آغاز، غذا، لباس و اسلحه برای وی بسیار ضروری بوده و او آموخت تا آنها را برای نیازهای آتی اندوخته و انبار کند. سپس دوره ای رسید که او اشیایی را برای رفاه شخصی و اثبات اعتبار خود جمع آوری نمود. با افزایش پیچیدگی تمدن ها، فرصت های بیشتری برای جمع آوری اشیاء گرانبها مانند اسلحه و زره، ابریشم و پرده های نقش دار، طلا و جواهرات بوجود آمد. هدایای شاهان، کاخ ها و معابد را تزیین می نمود و به صورت تصادفی، ازدواج و یا خوش اقبالی در جنگ، دست به دست می شد. گنج ها سهم خاندان های اشرافی شده و یا سبب قدرتمند شدن ارتش ها می شد. بعداً از این دارایی ها به طور معمول برای تقدیر از ثروتمندان و نوابغ نیز استفاده می شد و از این رو ارتقاء سطح زندگی آنها را نیز به دنبال داشت. شاهان از این طریق از خویشاوندان و دوستان خود حمایت کرده و رقبا و زیردستانشان را تحت تاثیر قرار می دادند. بعداً نیز مجموعه های گرانبها همچنان انعکاسی از تمایل مثبت افراد، فرهنگ و منافع وسیع آنها به شمار می رفتند. در این زمان انسان دارای خانه، ثروت و خانواده بود و به جمع آوری کتاب، عکس، اشیا هنری و گنجیه های طبیعی توجه می نمود.
چنین مجموعه هایی به فضای مناسب و تسهیلات نگهداری نیاز داشت و گاهی باری بر دوش صاحبان آنها بود. در مواقعی نیز با غالب شدن روحیه سخاوت بر مالکین آنها، دسترسی توده وسیعی از مردم به آنها امکان پذیر می شد. به این دو دلیل مجموعه ها مردم را بهره مند می ساختند. مؤسساتی که از آنها نگهداری می کردند، نیز موزه یا گالری هنری نام گرفتند. موزه ها در دوران کلاسیک، عموماً به جایی برای تفکر و چشم دوختن دلالت داشت. اغلب موزه ها و گالری های هنری در پایتخت کشورهای اروپایی از اواسط قرن هجدهم به بعد تحت حمایت مقام سلطنت و یا مللی بوجود آمدند که با یکدیگر در تاسیس مؤسسات مسئول برای نگهداری گنجینه هایشان بخصوص در زمینه های هنری و باستان شناسی رقابت داشتند در پایتخت های ملی، مراکز شهری بزرگ به سرعت در حال توسعه بودند و خواسته های آنها برای کسب اعتبار به صورت رقابتی برای احداث و پرکردن موزه ها و گالری های هنری آنها در آمد. بازرگانان و صنعتگران اغلب در رقابت برای نیک خواهی، پایه های نخستین اینگونه موزه ها را درزمانی فراهم می کردند که اولیا امور شهری به طور معمول نسبت به کارکنان اینگونه مؤسسات و حمایت از آنها احساس تعهد می کردند.
دانشگاه ها کتابخانه های مرجع مشهوری را تاسیس کردند که بی وقفه آموزش موضوعات متنوع و وسیعی را امکان پذیر می ساختند توسعه سریع مطالعات علمی منجر به نیاز بیشتر به آزمایشگاه های تجربی و مواد اولیه برای بررسی دقیقتر شد. ضرورت افزایش و نگهداری نمونه های آموزشی مورد استفاده در بین سخنرانی ها و سهولت دسترسی دانش آموزان به این نمونه ها در اوقات فراغتشان، سبب افزایش اهمیت موزه داری گردید. قرن نوزدهم، قرن توسعه آموزش در همه زمینه ها و در تمام سطوح بود که به طور ریشه ای از انقلاب صنعتی متأثر گردید. مدارس تکنولوژی برای ارایه آموزش به کسانی پدید آمدند که در کارگاه ها و کارخانه ها جذب شده بودند. برای این منظور مدل هایی ساخته شد تا در سخنرانی ها اصول علمی و فیزیکی علوم را به نمایش بگذارند. در همان حال دانش آموزان در حین کسب مهارت در کارهای دقیق بر روی چوب و آهن نمونه های دیگری را نیز می ساختند. همچنین روش های جدید و سیستماتیکی جهت نگهداری مواد اولیه علوم فیزیکی و برای موزه های تکنولوژی امروزی شروع شد.
شامل۱۰۴صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید