پایان نامه بررسی مبانی فقهی و حقوق امور ورزشی

<span>پایان نامه بررسی مبانی فقهی و حقوق امور ورزشی</span>

دسته بندی: دکترا

قیمت: 4500 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

4500 تومان – خرید

 

عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای:

بررسی مبانی فقهی و حقوقیِ امور ورزشی

تعداد واحد پایان نامه : ۴ واحد نمره پایان نامه دانشجو به عدد به حروف

چکیده :
قوانین ورزشی را به دو گروه می توان تقسیم کرد : ۱) گروهی که به قواعد بازی ها اختصاص دارد . ۲) گروهی که مراقبتها و احتیاط ویژه ای را بر بازیکنان تحمیل می کند و هدف آنها تأمین ایمنی و پرهیز از خشونت در بازی های ورزشی است . که مبانی حقوقی به گروه دوم اختصاص دارد .
هدف ما علاوه بر مبانی فقهی ، بررسی مبانی حقوقی در امور ورزشی است . که بخش اوّل به مسؤولیت های کیفری و مدنی کسانی که به نحوی با فعالیتهای ورزشی درگیر هستند پرداخته و در بخش دوم به اهمیّت ورزش در فقه و مستندات آن و نظرات مراجع تقلید می پردازد .
این پایان نامه ، از طریق تحقیق به روش اسنادی و میدانی با مراجعه به منابع و اسناد اصل از قبیل قرآن کریم و کتب معتبر فقهی ، تفسیری و حدیثی حاصل شده است .
کلید واژه ها : حقوق ورزشی ، مقرّرات و جرایم ورزشی ، مبانی فقهی ، نظرات فقهای امامیّه .

دانلود پایان نامه بررسی مبانی فقهی و حقوقیِ امور ورزشی

(ث)

پیش نوشتار
المپیک ها قدیمی ترین و در عین حال بزرگترین رویداد ورزشی جهان است که این پایان نامه مصادف با بازیهای المپیک ۲۰۰۸ بود که این واقعه را به فال نیک می گیریم .
نگارنده برای نوشتن پایان نامه ۵ موضوع را به دانشگاه پیشنهاد کرد :
۱- بررسی مبانی فقهی و حقوقی حاکم بر قراردادهای ورزشی
۲- چه کسانی از مجازات کیفری مصون هستند .
۳- عقد متعه
۴- حقوق و رازهای تجاری
۵- دیه در فقه شیعه و اهل تسنّن
که موضوع اوّل تصویب شد و بعد از هماهنگی با استاد محترم راهنما ، عنوان پایان نامه ام به « بررسی مبانی فقهی و حقوقیِ امور ورزشی » تغییر نام پیدا کرد . ایشان در هر جلسه ، نکاتی را برای نگارش پایان نامه یادآور می شدند که برخی از آنها عبارتند از:
۱- یک پژوهشگر باید تمرکز حواس داشته باشد ، و از پراکنده صحبت کردن پرهیز کند .
۲- پژوهشگر برای نوشتن پایان نامه به یک محیط آرام احتیاج دارد .
۳- در کار باید برنامه ریزی داشته باشیم و اکثر انسانهای موفّق ، طرح و برنامه داشته اند .
۴- سستی و تنبلی در کار نباشد .
۵- دقّت را نباید فدای سرعت نمود .
۶- از منابع معتبر (برخی از منابع را توضیح دادند ) استفاده شود .
۷- داشتن طرح تحقیق
(ب)
این نوشتار با مراجعه به کتابخانه ها : کتابخانه ی آستان قدس رضوی مشهد ، کتابخانه ی شماره ی یک و دو دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار ، دانشگاه تربیت معلّم سبزوار ، کتابخانه ی اهل بیّت سبزوار ، کتابخانه ی مکتب نرجس سبزوار ، کتابخانه ی مدرسه علمیّه حکیمه جوین سبزوار ، و همچنین با مراجعه به اداره تربیت بدنی سبزوار ، دادگستری سبزوار ، و مراجعه با مربیان ورزشی صورت گرفته است .
با تشکر از استاد راهنما جناب آقای دکتر منصور امیرزاده جیرکُلی که راهنمایی های بی نظیر و مساعدتی بی دریغ و بذل توجّهی بی بدیل عنایت فرموده و از استاد مشاور جناب آقای دکتر ولی الله ملکوتی فر که مرا از همفکری و همراهی خود مستفیض فرمودند و همچنین از ایشان به خاطر تجهیز کتب فقهی کتابخانه ی دانشکده علوم انسانی اسرار واحد سبزوار تشکّر و قدردانی می نمایم . و از و از استادان محترم دوران تحصیلی ام جناب آقای دکتر سلمانی ایزدی و آقای دکتر ولی ا… ملکوتی نهایت تشکر را دارم استاد محترم داور کمال تشکر و قدردانی را دارم و از مدیریت گروه الهیات جناب آقای دکتر بهروان ، جناب آقای کاظم اتّحادی مدیر تحصیلات تکمیلی واحد سبزوار کمال تشکر را دارم .
در خاتمه از مسئولین و دست اندرکاران کتابخانه های مورد استفاده ام که مرا یاری نمودند صمیمانه تشکّر می نمایم . و از آقای کوشکی مدیریت محترم اداره تربیت بدنی سبزوار و از آقای قاصدی رئیس دادگستری منطقه جوین و همکاران محترم آنان کمال تشکر را دارم و با تشکر از همراهی و مساعدت دلسوزانه و خالصانه ی همسر مهربانم که با فداکاری خویش مرا یاری نمودند. و با تشکر از محبّتهای بی دریغ مادرم که رشد علمی خود را مدیون او هستم و با تشکر از فرزندان عزیزم ، سیّده نفسیه ، سیّده نجمه و سیّد محمّد که با کمک و یاری و صبوری آنها موفّق به اتمام این دوره از تحصیل شدم .
نگارنده اگر در نوشتن این پایان نامه ، دچار سختی های زیادی شده است امّا سرانجام ، جهت انتخاب موضوع ، استاد راهنما ، استاد مشاور ، خداوند را شاکر است و امید دارد که مورد رضایت استاد محترم راهنما و استاد محترم مشاور گرامی و داور محترم و سایر خوانندگان قرار گیرد . ان شاء الله

پایان نامه ورد مبانی فقهی و حقوق در امور ورزشی و ورزش

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید