مقاله دبیری رشته علوم تجربی بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی

<span>مقاله دبیری رشته علوم تجربی بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی</span>

دسته بندی: -

نوع فایل:

قیمت: 3200 تومان

قابلیت ویرایش: ندارد

تعداد نمایش: 818 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 13 سپتامبر 2017

به روز رسانی در: 13 سپتامبر 2017

امتیاز: 0/5 - بدون رای

کد محصول: KFP-6102-D

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

3200 تومان – خرید

دانلود مقاله کارشناسی دانشجو معلم رشته دبیری رشته علوم تجربی بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی

«چكيده»

پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين ارزشيابي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان راهنمايي بر روي ۶۴ دانش آموز و ۶۴ معلم انجام گرفته است.

جهت گردآوري داده ها، ۲ عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، يكي ويژه دانش آموزان با تعداد ۱۰ سئوال و ديگري ويژه معلم با تعداد ۲۰ سئوال تهيه و اجرا شد، كه بعد از تجزيه و تحليل داده ها نتايج حاصل به شرح زير مي باشد:

اكثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت كتبي برگزار شود زيرا اين روش اضطراب دانش آموز را كاهش داده و نمره گذاري براي معلم را راحت تر مي كند.

آنها معتقدند كه ارزشيابي به شيوه ي كيفي و توصيفي بهتر است و برگزاري روش عملي و شفاهي ارزشيابي با مشكلاتي مواجه است. اكثر معلّمان از وضع موجود ارزشيابي راضي هستند كه دلايل متفاوتي را براي آن مي توان بيان كرد. ارزشيابي به صورت عملي و شفاهي در تشخيص مشكلات يادگيري فراگيران و رفع ابهامات جزئي آنها مي تواند بسيار مؤثر باشد.

0/5 ( 0 نظر )

پاسخ دهید