دانلود پروژه پاورپوینت سیمان

<span>دانلود پروژه پاورپوینت سیمان</span>

دسته بندی: پروژه

قیمت: 10500 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
10500 تومان – خرید

دانلود رایگان پروژه پاورپوینت سیمان

تاریخچه سیمان

در رم قدیم مخلوطی از خرده سنگ وآهک پخته درست می کردند که از ترکیب این مخلوط با آب سیمان حاصل می شد. ای مخلوط در ساختمان سازی استفاده می شد.

خرده سنگ های این مخلوط از خاکستر آتشفشانی یا خرده آجر کوره ی آجر پزی تهیه می شد .

اگرچه از زمانهای بسیار گذشته اقوام و ملل مختلف به نحوی با استفاده از سیمان در ساخت بنا سود می جستند ولی اولین بار در سال ۱۸۲۴ سیمان پرتلند به نام ژوزف آسپدین که یک معمار انگلیسی بود، ثبت شد . ونام پرتلند از محلی در انگلیس گرفته شد .

سیمان چیست ؟

سيمان ها مواد چسبنده اى هستند که قابليت چسبانيدن ذرات به يکديگر و بوجود آوردن جسم يک پارچه از ذرات متشکله را دارند. اين تعريف از سيمان داراى آن چنان جامعيتى است که مى تواند شامل انواع چسبها از جمله چسبهاى مايع که در چسبانيدن قطعات سنگ يا سنگ و فلزات به يکديگر بکار مى روند نيز بشود.

نمونه اى از اين چسبها در صنعت سيمان در کار گذاشتن آجر نسوز در کوره سيمان مورد مصرف دارد و خاصيت اصلى آن اين است که آجر نسوز ( که يک جسم سراميکى است ) را به بدنه کوره ( آهن ) مى چسباند، همچنين انواع سيمان هاى ديگر که در دندانپزشکى مورد مصرف دارند، از جمله چسب ها مى باشد. آنچه که از کلمه سيمان در اين متن مورد نظر است، آن نوع از سيمان ها است که داراى ريشه آهکى مى باشند. به عبارت ديگر سيمان هايى که ماده اصلى تشکيل دهنده آنها آهک و ماده اوليه اصلى آنها سنگ آهک است. بر اين اساس سيمان ترکيبى است از اکسيد کلسيم ( آهک ) با ساير اکسيدها نظير اکسيد آلومينيم، اکسيد سيليسيم، اکسيد آهن، اکسيد منيزيم و اکسيدهاى قليايى که ميل ترکيب با آب داشته و در مجاورت هوا و در زير آب بمرور سخت مى گردد و داراى مقاومت مى شود.

فهرست

تاریخچه سیمان

سیمان چیست ؟

ترکیبات شیمیایی سیمان

روشهای ساخت سیمان

مراحل ساخت سیمان

مخلوط کردن اوليه و ذخيره سازى

خشک کردن مواد اوليه

پودر کردن مخلوط مواد خام

تنظيم مواد خام

سيلوهاى مواد خام

پيش گرم کن

انواع سیمان

 

5/5 ( 1 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات15
پسوند فایلppt
قابلیت ویرایشدارد
فرمت فایلپاورپوینت

پاسخ دهید