اقدام پژوهی چگونگی از بین بردن ناهنجاری های رفتاری دانش اموزان

<span>اقدام پژوهی چگونگی از بین بردن ناهنجاری های رفتاری دانش اموزان</span>

دسته بندی: دانشجویی

قیمت: 2500 تومان

تعداد صفحات: 18

پسوند فایل: doc

قابلیت ویرایش: دارد

فرمت فایل: ورد

تعداد نمایش: 1134 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 2 اکتبر 2017

به روز رسانی در: 6 آگوست 2018

امتیاز: 0/5 - بدون رای

کد محصول: KFP-7773-D

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
2500 تومان – خرید

نحوه از بین بردن ناهنجاری های رفتاری دانش اموزان

مقدمه :
خانواده اوّلين پايه گذار شخصيّت و ارزش هاي فكري است كه نقش مهمّي در تعيين سرنوشت ، سبك و خط مشي آينده ي فرد دارد.
هيچ كس  در خانواده از تأثيرات نامطلوب طلاق گريزي  ندارد . طلاق* و جدايي والدين پديده اي ناخوشايند و نامطلوب است كه غالباً پس از يك دوره كشمكش  و درگيري هاي شديد خانوادگي به وقوع مي پيوندد . علاوه بر فشارهاي رواني كه در پي كشمكش هاي فزاينده ي والدين طلاق بر كودك تحميل مي گردد ، فشارهاي رواني ديگري نيز به عنوان  پيامد هاي جانبي طلاق وجود دارد كه گاه مجموع اين فشارها مي تواند كودك را به مرز بيماري هاي اعصاب و روان ، ناهنجاري هاي** رفتاري*** ،  ناسازگاري هاي اجتماعي و عاطفي نيز بكشاند . اولين سال هاي طلاق پرتنش ترين سال براي والدين است ، زيرا با بسياري از مشكلات تازه و دشواري هاي مربوط به امورمالي و خانوادگي مواجه اند .  (‌حجازي ، ص ۳۳ )  اكثر اوقات در چنين شرايطي خود پنداره ي والدين دچار تزلزل مي شود و احساس اضطراب ، افسردگي ، خشم ،  طردشدگي و ناتواني وبي كفايتي در برقراري روابط پر معنا به وجود مي آيد . اين احساسات همانند امواجي حريم رواني و عاطفي كودك را متأثر  مي سازد و كودك علاوه بر شرايط جديد والدين ، ناچار به تحمل   پديده هاي جانبي طلاق نيز خواهد بود. (‌حجازي ، ص ۳۴ )
كودكان ۷ تا ۱۰ ساله ، روش هاي دفاع ، تأثير و برداشت متفاوتي نشان مي دهند . اين كودكان با انكار و رويا ، به مقابله با اين پديده برمي خيزند ، درد مي كشند و غم فراوان خود را آشكار مي كنند . ( حسين نژاد )
بعضي از كودكان خود را باعث و باني طلاق والدين مي دانند ( كولمن ص ۱۳ )  و چون در خانواده صحبتي در اين رابطه    نمي شود ، كودك روز به روز درتخيلات وهم آميز فرو مي رود و اين ترس و نگراني و نااميدي خود را با شب اداري يا دروغ گفتن و اذيّت و آزار ديگران و ترس هاي واهي و… نشان مي دهد .  يكي ديگر از عوامل رواني كه باعث دروغ گفتن كودك   مي شود ، احساس تحقير است ، بخصوص  اگر در مدرسه و خانواده مورد نكوهش و سرزنش متعدد قرار بگيرد ، اين حالت با شدت بيشتري بروز مي كند.

شامل۱۸صفحه

0/5 ( 0 نظر )

پاسخ دهید