در آموزش زیست شناسی چالش جدی قرن حاضر تغییر رویه از الگوهای تدریس منسوخ به الگوهای یادگیری موثر است . تاکید بر یادگیری ( و نه تدریس )بر پایه اصول ساخت گرایی استوار است. این روش دانش آموز محور است و هدفش ارتقا بخشیدن به عمق یادگیری است . مرحله گذار از تدریس زیست شناسی به یادگیری زیست شناسی چندان هم سهل و آسان نخواهد بود , چرا که مستلزم کسب برخی مهارت ها از سوی دانش آموزان و دبیران است . از جمله مشکلات مهم، آماده کردن فراگیران با ساختارهای جدید آموزشی به منظور ارتقای پردازش و تحلیل اطلاعات زیست شناختی است . دیدگاههای دانش آموز محور با مقاومت دانش آموزان مواجه خواهد شد . در ثانی بدون داشتن محتوای درسی قوی برای دانش زیست شناسی , حتی با آگاهی از الگوهایی مناسب و موثر ، دانش آموزان یادگیری عمیقی نخواهد داشت . دانشمندان پیشنهاد می کنند که آموزش مبتنی برنیازها و بنیانهای اجتماعی ، در صورتی که در برنامه آموزشی دانش آموزان گنجانده شود ، راهی موثر برای ایجاد انگیزه های لازم در بکار گیری روش های جدید آموزش زیست شناسی است
اقدام پژوهی آموز محور مبتنی بر نیاز دانش آموزان
دسته بندی: آموزش
قیمت: 2000 تومان
تعداد صفحات: 25
پسوند فایل: doc
قابلیت ویرایش: دارد
فرمت فایل: ورد
تعداد نمایش: 629 نمایش
ارسال توسط: عباس کزازی
تاریخ ارسال: 19 آگوست 2018
به روز رسانی در: 21 جولای 2018
امتیاز: 0/5 - بدون رای
کد محصول: KFP-100950-D
خرید این محصول:
پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.