چگونه توانستم سطح علمی و علاقه به یادگیری دانش آموزانم را در درس زیست شناسی بالا ببرم ؟

<span itemprop="name">چگونه توانستم سطح علمی و علاقه به یادگیری دانش آموزانم را در درس زیست شناسی بالا ببرم ؟</span>

دسته بندی: - -

نوع فایل: - - - -

قیمت: 3600 تومان

تعداد صفحات: 32

پسوند فایل: doc

قابلیت ویرایش: ندارد

فرمت فایل: ورد

تعداد نمایش: 138 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۶ آبان ۱۳۹۷

به روز رسانی در: ۲۵ مهر ۱۳۹۸

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

3600 تومان – خرید

چکیده

دانشمندان پیشنهاد می کنند که آموزش  مبتنی برنیازها و بنیانهای اجتماعی ، در صورتی که در برنامه  آموزشی دانش آموزان گنجانده شود ، راهی موثر برای  ایجاد انگیزه های لازم در بکار گیری روش های جدید  آموزش زیست شناسی است . مسائل و فعالیت های  جامعه نگر به دانش آموزان فرصت می دهد تا تنوع حیاتی پیرامون خود را ثبت کنند و خصوصیات گیاهان ، جانوران و میکروبها را  در محیط مدرسه یا خانه مشاهده و اندازه گیری نمایند . در آموزش زیست شناسی  چالش جدی قرن حاضر تغییر رویه از الگوهای تدریس منسوخ به الگوهای یادگیری موثر است . تاکید بر یادگیری ( و نه تدریس )بر پایه اصول ساخت گرایی استوار است. این روش  دانش آموز محور است و هدفش ارتقا بخشیدن به عمق یادگیری است .  مرحله گذار  از تدریس زیست شناسی به یادگیری زیست شناسی چندان هم سهل و آسان نخواهد بود , چرا که مستلزم کسب برخی مهارت ها از سوی دانش آموزان و دبیران است . از  جمله مشکلات  مهم، آماده کردن فراگیران  با ساختارهای جدید آموزشی به منظور ارتقای پردازش و تحلیل  اطلاعات زیست شناختی است . دیدگاههای دانش آموز محور با مقاومت دانش آموزان مواجه خواهد شد  . در ثانی بدون داشتن محتوای درسی قوی برای دانش زیست شناسی , حتی با آگاهی از الگوهایی مناسب و موثر ، دانش آموزان یادگیری عمیقی نخواهد داشت . با توجه به مطالب ذکر شده بنده نیز برای علاقمند نمودن دانش آموزان سال  اول دبیرستان به درس زیست شناسی   سعی نموده ام که از روش های جدید و جذاب استفاده نموده تا بتوانم دانش آموزانم را هرچه بیشتر به این درس علاقه مند نمایم.و سطح مطالعه آنها را در این درس بالا ببرم.

 

 

پاسخ دهید