پایان نامه پایان نامه تأثیر تمرینات هوازی بر BMI و ایمونوگلوبولین های متخب سرم مردان میسانسال

<span>پایان نامه پایان نامه تأثیر تمرینات هوازی بر BMI و ایمونوگلوبولین های متخب سرم مردان میسانسال</span>

دسته بندی: پایان نامه

قیمت: 4200 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
4200 تومان – خرید

مقدمه

جهان و پديده هاي موجود در آن همواره در حال تأثير مقابل بر يكديگر و تغيير مي باشند، در اثر اين تحولات كه منجر به پيشرفت تمدن و زندگي ماشيني در عصر حاضر شده است، بيماريها ومشكلات فراواني نيز براي انسان بوجود آورده است. براي مبارزه با چنين مشكلاتي، تلاشهاي زيادي صورت گرفته كه يكي از مهمترين آنها ورزش و فعاليت بدني است.

در ميان رشته هاي متنوع علمي، رشته تربيت بدني و علوم ورزشي نيز به مروز زمان دچار دگرگوني شده و با كشف مسايل جديد روز به روز، دامنه آن گسترده تر وپيچيده تر شده است، با اين وجود بايد اذعان نمود كه هنوز بشر در ابتداي راه است و مسايل زيادي بايد مورد بررسي قرار گيرد.

تلاش محققين امروزي در فكر حل بسياري از مسايل تربيت بدني و ارتباط آن با رشته هاي ديگر علمي است، از آنجايي كه كسب و حفظ سلامتي از جمله اهداف مهم تربيت بدني مي باشد، به همين دليل ارتباط تنگاتنگي با علم پزشكي دارد كه تداخل اين دو علم با يكديگر باعث بوجود آمدن شاخة جديدي به نام طب ورزشي گشته است كه رسالت بررسي كيفيت و كميت ورزشهاي مختلف را، از نقطه نظر تأمين سلامت جسماني افراد برعهده دارد. تعداد زيادي از پژوهشگران تلاش كرده اند تا تأثير ورزش و فعاليت بدني بر عملكرد اعضاي مختلف بدن، مثل قلب، ريه، كليه، عضلات و غيره را به اثبات برسانند.

امروزه پديده تربيت بدني و ورزش به عنوان يك ضرورت انكار ناپذير و يك نياز اساسي مورد توجه همگان قرار گرفته است. از آثار مفيد اين پديده، تأمين سلامت رواني و جسماني و كاهش هزينه هاي درماني براي تمام افراد جامعه است. همة افراد در هر مقطع سني كه باشند چه مرد و چه زن، چه پير و چه جوان مي بايد به فعاليتهاي ورزشي بپردازند تا ازاثرات مفيد آن    بهره مند شوند. در جهان ورزش علاوه بر جنبه هاي قهرماني و افتخارات، مسايل ديگري مانند افزايش قدرت بدني، كاهش اختلالات، تقويت سيستم دفاعي بدن، كاهش اثرات سوء بعضي از تمرينات و به طور كلي بالا بردن كارائي جسمي و رواني نيز مد نظر مي باشد و به همين دليل مطالعات فراواني انجام گرفته است تا ارتباط وتأثيرات تمرينات ورزشي و فعاليت هاي جسماني بر سيستمهاي مختلف بدن مشخص شود و اثرات هريك در كوتاه مدت و يا دراز مدت ارزيابي شود تا با ارائه طرحهاي نوين در حيطة فعاليتهاي ورزشي علاوه بر اينكه پايه علمي و تحقيقي ورزش محكم تر گردد، زمينة انجام بهتر اين فعاليتها و تندرستي و شادابي حاصل آيد.

در همين راستا پژوهش حاضر درصدد بررسي اثر فعاليت بدني بر برخي از اجزاء سيستم ايمني و شاخص تودة بدني مي باشد.

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات101
پسوند فایلdoc
قابلیت ویرایشندارد
فرمت فایلورد

پاسخ دهید