پایان نامه وضعیت اجتماعی خانواده و مشارکت سیاسی زنان رشته جامعه شناسی

<span>پایان نامه وضعیت اجتماعی خانواده و مشارکت سیاسی زنان رشته جامعه شناسی</span>

دسته بندی: پایان نامه

قیمت: 9000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
9000 تومان – خرید

پایان نامه بررسی رابطه ­ی وضعیت اجتماعی خانواده با میزان مشارکت سیاسی زنان رشته جامعه شناسی

مشارکت سیاسی یکی از معیار های توسعه سیاسی به طور خاص و توسعه به طور کلی است و پرداختن به آن می تواند روشنگر یکی از ابعاد مهم توسعه باشد.

موضوع مشارکت سیاسی از جمله مباحثی است که پیشینه آن به سالها قبل از میلاد مسیح می رسد و این در حالی است که مشارکت سیاسی زنان به طور رسمی و جدی از حدود یک قرن پیش (اوایل قرن بیستم) و به صورت اعطای حق رای به زنان، در بیشتر کشورهای اروپایی مطرح می باشد.

مشارکت سیاسی زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه بدان جهت از اهمیت برخوردار است که میل به توسعه واقعی، تعالی زندگی و کاهش نابرابریها را تسهیل می نماید، اساسا مشارکت سیاسی کامل و میل به توسعه سیاسی بدون دخالت و شرکت نیمی از جمعیت یک ملت(زنان) در سرنوشت خود قابل دسترسی نیست.روشهای تحقیق مورد استفاده در این بررسی شامل پیمایشی، میدانی، روش اسنادی یا تاریخی و تحلیل محتوا می باشد. که داده های مورد نیاز تحقیق از طریق تکنیک پرسشنامه، مصاحبه، و فیش برداری جمع آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهر نهاوند تشکیل داده اند که از آن نمونه ای به حجم ۴۰۰ نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده است، شش  فرضیه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت، نتایج تحقیق نشان می دهد که مشارکت سیاسی زنان بسیار پایین است و مشارکت سیاسی زنان اغلب منفعلانه، نه برانگیخته و در سطح توده ها است. به همین دلیل مشارکت زنان در سطح نخبه ها محسوس نیست.

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات168
پسوند فایلdoc
قابلیت ویرایشندارد
فرمت فایلورد

پاسخ دهید