مقاله اندر کرنش دینامیکی خاک و سازه رفتار خاک

<span>مقاله اندر کرنش دینامیکی خاک و سازه رفتار خاک</span>

دسته بندی: دانشجویی

قیمت: 4500 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
4500 تومان – خرید

اندر کرنش دینامیکی خاک و سازه
معرفی
همانطور که نام پیشنهادی اندر کرنش خاک و سازه می باشد معرف ارزیابی پاسخ یک سازه قرار گرفته بر روی زمین تحت هر تحریکی می باشد در حالی که نوع تکیه گاه متوسط و خاک در اتصال با آن به شکل پذیری و پارامتری ها مقاومت بستگی دارد.
این اندر کرنش عبارت است از طریقه تغییر در حرکت خاک نزدیک سازه در مقایسه با میدان باز بدون هر سازه ای می باشد.
در همان روش حرکت نتایج سازه است با نتایج خاک بی نهایت سفت. یک سازه ی جدا سازی شده در پایه های مربوطه فرضیه مربوط به رده ی ساختمان های پیش لرزه ای است . این اندر کنش دارای اهمیت متغیر وابسته به طبیعت خاک و ویژگی های سازه و نوع فونداسیون آن می باشد. با این حال برای سازه های سبک با فونداسیون سطحی می توان از اثر اندر کرنش چشم پوشی کرد. اما زمانی که به مطالعه پاسخ لرزه ای سازه نیاز داریم و آن را به عنوان بخش جرائی ناپذیر از کل سیستم متشکل از زمین و فونداسیون و سازه در نظر می گیریم اندر کرنش سازه تجزیه و تحلیل می شود وو به طور فزاینده ای مهم است موقعی که سازه ساختمانی مانند سدها و تجهیزات هسته ای و مخازن گاز مایع طبیعی و ساختمان هایی با ارتفاع زیاد است.
برای حل کامل مسئله اندر کرنش خاک و سازه باید عوامل بسیاری در نظر گرفته شود که آنها عبارتند از: تعریف فاکتور ناشناخته لرزه ای و نتایج حرکت رفتار خاک زیر تنش دوره ای، بر آورد پاسخ خاک در میدان باز و پاسخ سازه زیر بارهای دینامیکی. در این فصل فقط آن دسته از موارد برخورد با رفتار خاک زیر بارهای دوره ای با مدل اندر کرنش خاک و سازه را با هم بررسی می کنیم.
مطالب گرده در خصوص اندر کرنش خاک و سازه نشان دهند پیچیدگی این پدیده و هم چنین علاقه نشان داده شده به این موضوع توسط جامعه علمی است. دو سنتر به طور کلی پیشنهاد یک طبقه بندی از روش های مورد استفاده در محاسبه خاک و سازه در([IDR80 ] و [LYS 78 ]) را می دهد. هر دو نشریه تنش ها که در آن زمان مطالعه پدیده های اندر کرنش بود اساساً به موارد محدود که شامل مسائل خطی و روش های غیر خطی مربوط به مسائلی که کمیاب هستند می باشد.
با این حال در چند سال گذشته پیشرفت های مهمی شده است تا آنجا که به درک ما از پدیده های غیر خطی ساخته شده منجر می شود که حل این مسائل امکان پذیر می باشد.
شامل ۵۶صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات56
پسوند فایلDoc
قابلیت ویرایشندارد
فرمت فایلورد

پاسخ دهید