مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم شادمهر دانش آموز پایه پنجم را به درس ریاضی علاقه مند نمایم ؟

<span>مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم شادمهر دانش آموز پایه پنجم را به درس ریاضی علاقه مند نمایم ؟</span>

دسته بندی: پروژه

قیمت: 3200 تومان

تعداد صفحات: 36

پسوند فایل: doc

قابلیت ویرایش: دارد

فرمت فایل: ورد

تعداد نمایش: 507 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 31 اکتبر 2018

به روز رسانی در: 10 مارس 2020

امتیاز: 0/5 - بدون رای

کد محصول: KFP-143760-D

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
3200 تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموز پایه پنجم را به درس ریاضی علاقه مند نمایم

مقدمه

یکی ازعواملی که در فرایند های یاد گیری و درنتیجه در وضعیت آموزش ریاضی دردوره ی ابتدایی تاثیرمی گذارد ، روش های یاد دهی و یاد گیری این درس است . امروزه سرعت رشد علم هر ثانیه افزایش می یابد ، به همین جهت ، روش های آموزشی متاثر از همین رشد و تحول تکنولوژی ، همچنین تغییر سلایق ، نیاز ها و انتظارات دانش آموزان تغییر می کند . بنابراین در عصر امروز یک معلم باید روش های آموختن و تجربه کردن را به دانش آموزان یاد دهد نه این که به انتقال اطلاعات و روابط بین خود و آن ها بپردازد . پس باید روشهای نوین و جدیدی بر این اساس پایه گذاری شود .

ریاضیات ، علمی با مفاهیم ذهنی و انتزاعی است ، یعنی بسیاری از مفاهیم ریاضی ، تصوّر اتی از اشیا هستند که ترجمان آن ها به همان صورت ذهنی در دنیای واقعی میسر نیست . انتزاعی بودن علم ریاضیات امکان احساس مفاهیمش را دشوار و در نتیجه آموزش و یاد گیری آن را سخت کرده است به طوری که روش های آموزشی خاصی را می طلبد . روش های آموزشی در ابتدا باید حالت کاربردی داشته باشند تا دانش آموزان دوره ی ابتدایی بتوانند توانایی لازم برای درک آن ها را در خود ایجاد نمایند. با توجه به بررسی ها می توان گفت که وابستگی شدیدی بین روند های یاد گیری و روش های یاد دهی وجود دارد اما دقیقاً نمی توان مشخص کرد که ریاضیات چگونه یاد گرفته می شود.

مقالات دیگر اقدام پژوهی علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی

0/5 ( 0 نظر )

پاسخ دهید