مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم استرس را در گفتار (مینا ) دانش آموز نابینای کلاس دوم كاهش دهم ؟

<span itemprop="name">مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم استرس را در گفتار (مینا ) دانش آموز نابینای کلاس دوم كاهش دهم ؟</span>

دسته بندی: -

نوع فایل: - -

قیمت: 2500 تومان

تعداد صفحات: 31

پسوند فایل: doc

قابلیت ویرایش: ندارد

فرمت فایل: ورد

تعداد نمایش: 5 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۴ آذر ۱۳۹۷

به روز رسانی در: ۷ آبان ۱۳۹۷

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

2500 تومان – خرید

مقدمه

اعتماد به نفس واقعی زائیده‌ی تعهد فرد به خویشتن است: این تعهد که هر آنچه لازم باشد، انجام خواهد داد تا به خواسته او نیازهایش برسد.فردی که فاقد اعتماد به نفس است، عادت کرده است که در مقابل دیگران اختیار و اراده‌ای از خود نداشته باشد و هر تقاضایی را اجابت نماید. به عبارت دیگر حالت خود نگهداری، امتناع و «نه گفتن» به درخواست دیگران در او ضعیف شده است

در ضمن نداشتن اعتماد به نفس موجب فلج شدن فکر و روح فرد می شود، زبون و بیچاره و ناتوان ، از خود مأیوس می شود و همراه احساس حقارت می کند.باید توجه داشت که اعتماد به نفس انواع مختلفی دارد که شامل : ۱- اعتماد به نفس رفتاری۲- احساسی و عاطفی ۳- روحی و معنوی می شود. به منظور آنکه شخص، اقتدار لازم را به دست آورد و رضایت و غنایی که استحقاقش را دارد، تجربه کند، به هر سه نوع اعتماد به نفس نیاز دارد. دانش آموزان استثنایی به علت مشکلاتی که در زندگی شان وجود دارد از این مشکل رنج می برند و معمولا دارای اعتماد به نفس ضعیفتری نسبت به هم سالان خود می باشند که با توجه به آموزه های معلمان و همچنین مشاوران این اعتماد به نفس را می توان در آن ها تقویت نمود. در این میان دانش آموزان نا بینا نیز از این امر مستثنی نیستند.

پاسخ دهید