دانلود pdf کتاب بُودا تألیف ع. پاشایی

<span>دانلود pdf کتاب بُودا تألیف ع. پاشایی</span>

دسته بندی: بودا

قیمت: 10000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

10000 تومان – خرید

دانلود نسخه pdf کتاب بُودا تألیف شده توسط ع. پاشایی

این کتاب جزء منابع اصلی و مورد رفرنس در رابطه با «بودا» می باشد.

بودا را بیشتر بشناسید

آیین بودایا آیین بودایی، بوداگرایی یا بودیسم و به انگلیسی با لغت Buddhism نوشته می شود و یکی از ادیان هندی ها با ۵۰۰ میلیون پیرو در سراسر جهان می باشد.

در امار های جهانی بودیسم یا آیین بودایی، چهارمین دین فراگیر دنیاست که بیش از ۵۲۰ میلیون نفر از جمعیت جهان از آن پیروی می‌کنند، به عبارتی بیش از ۷ درصد از جمعیت کل جهان پیرو بودایی (دین) هستند و این افراد با عنوان بودایی‌ها شناخته می‌شوند.

این دین برپایه فلسفه‌ای مبتنی بر آموزه‌های سیدارتا گوتاما که در حدود ۵۶۶ (پیش از میلاد) تا ۴۸۶ (پیش از میلاد) می‌زیسته، است.

بودیسم شامل انواع سنت ها، اعتقادات و اعمال معنوی است كه عمدتاَ مبتنی بر آموزه های اصلی منسوب به بودا و فلسفه های تفسیر شده وی می‌باشد که در هند باستان به عنوان یک سنت سرا مانا (Sramana) سرچشمه گرفت و مدتی بعد بین قرون ۴ و ۶ پیش از میلاد مسیح در بیشتر آسیا گسترش یافت.

آیین بودا به تدریج از هندوستان به سراسر آسیا، آسیای میانه، تبت، سریلانکا، یمن، آسیای جنوب شرقی و نیز کشورهای خاور دور مانند چین، مغولستان، کره و ژاپن راه یافت. آیین بودایی به عنوان دین پاکان در نظر گرفته می‌شود و با ۵۰۰ میلیون پیرو یکی از ادیان اصلی جهان به‌شمار می‌آید. آیین بودا بیشتر بر کردار نیک، پرهیز از کردار بد و ورزیدگی ذهنی تأکید دارد.

آماج این ورزیدگی‌ها پایان دادن به چرخه تولد مجدد یا سمساره است که از طریق بیداری یا درک واقعیت راستین، رسیدن به رهایی یا نیروانا صورت می‌گیرد.

اخلاقیات بودا گرایانه بر دو اصل بی‌گزندی و رواداری برپا شده‌است. آثار نوشتاری بوداگرایی بسیارند و بخش ارزنده‌ای از ادبیات دینی جهان به‌شمار می‌روند.

3/5 ( 1 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
پسوند فایلpdf
قابلیت ویرایشندارد
فرمت فایلپی دی اف

پاسخ دهید