دانلود چگونه توانستم به کمک روش های فعال تدریس دانش آموزان را به درس مطالعات اجتماعی علاقه مند نمایم
چکیده :
دانش آموزانی که از طریق یادگیری فعال به یادگیری می بردازند نه تنها بهتر یاد می گیرند بلکه از تجربه یادگیری لذت بیشتری نیز می برند .حتی اگر دبیر بهترین سخنران باشد ودر تمام مدت جلسه درسی به سخنرانی بپردازد ممکن است یادگیری صورت گیرد اما این یادگیری به اندازه یادگیری که در موقعیت فعال به وجود می آید کامل جامع وپایدار نیست . به نظر بین وویتاکر یکی ازمهمترین راهبرد های فعال کردن دانش آموزان در فرآیند یادگیری ازگروهها مطالعه در کلاس و فراهم کردن فرصت بحث تبادل نظر وپرسش و باسخ است (بین وویتاکر ۲۰۰۰)
اثرات یادگیری از طریق کار گروهی و همیاری را می توان در این ۵ بند خلاصه کرد :
۱٫افراد از یکدیگر می آموزند
۲٫انگیزه جهت یادگیری راافزایش می دهد
۳٫احساسات مثبت نسبت به یکدیگر را افزایش می دهد واز جدایی و تنهایی می کاهد وروابط دوستانه ایجاد می کنند
۴٫باعث تقویت مهارتهای اجتماعی می گردد.
۵٫ منجربه تقویت عزت نفس می شود.
اینجانب احد سیاوشی دبیر درس مطالعات اجتماعی در اقدام پژوهی ذیل تصمیم دارم به نقش مشارکت دانش آموزان و همکار در کار گروهی و همچنین روش تدریس فعال در یادگیری و فهم این درس جذاب و هدفمند بپردازم.
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
قابلیت ویرایش | ندارد |