تكنيك تصوير سازي در گروه سني هاي متفاوت

<span>تكنيك تصوير سازي در گروه سني هاي متفاوت</span>

دسته بندی:

نوع فایل:

قیمت: 3500 تومان

قابلیت ویرایش: ندارد

تعداد نمایش: 573 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 23 سپتامبر 2017

به روز رسانی در: 23 سپتامبر 2017

امتیاز: 0/5 - بدون رای

کد محصول: KFP-6836-D

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

3500 تومان – خرید

تكنيك تصويرسازي در گروه سني هاي متفاوت
كودكان گروه سني الف كه شامل ابتدا ۱۶ تا ۱۸ ماهگي تا ۲ سالگي مي باشد.
كودكان خطوط درهمي را با كمك ابزاري چون مداد و ماژيك و پاستل و … را كه بدست مي آورند روي كاغذ ترسيم مي كنند. كودك در اين هنگام هيچ كنترلي روي خطوي ترسيمي ندارد و بي محتوا كار مي كند. آن ها از انگشتان نيز در نقاشي استفاده مي كنند ممكن است كودك انگشتش را درون ظرف رنگ زده و بدون هيچ آمادگي ذهني و هيچ تعليمي افكار درونش را به روي كاغذ پياده كند. خط پيچ دار كه شايد حاوي ذهن پرشور يا مغشوش و يا پرواز روح او و شايد گاهي كاملاً غيرارادي كار شده باشد او خط را با فشار مداد آزادانه روي كاغذ مي كشد. فشار كاغذ روي سطح كم و زياد مي شود كه بسته به احساسي دارد كه در آن حالت با او درگير است. گاهي كودك از پاشيدن رنگ بر روي سطحي آن چه در درونش است را بروز مي دهد كه زياد بسته به علائقش به رنگ خاصي عمل نمي كند قوة تشخيص رنگ و تمايل به رنگ خاص در او به طور كامل شكل نگرفته او هرآنچه در اطراف خود دارد را بهره گرفته و تنها انگيزه اش از كاربرد رنگ به نمايش گذاردن هيجانات درونيش است.
گاهي از وسيلة تيزي مانند نوك تيز مداد يا هر شيء ديگري كه نوت تيز دارد استفاده مي كند و بيشتر سعي مي كند با كشيدن يا درواقع حكاكي ذهن آشفته خود بر روي ديوار يا هر سطح سفتي به معرض نمايش بگذارد. شايد از اين طريق ذهن او نيز به نظم خاصي درمي آيد و تخليه مي شود. خراش روي سطح براي او ترفند جالبي است كه مفهوم بي نظمي در خطوط را از ميان برده و تكنيك خارق العاده اي از برجستگي ها و فرورفتگي ها را همراه با ابداع نوعي بازي براي او همزمان به همراه دارد و او را به وجد و نشاط مي آورد و از آن لذت مي برد اين نوع تكنيك هاي نامبرده تا سن ۳ سالگي يا كمي بيشتر ادامه مي يابد او همچنان ميل به خط خطي كردن دارد اكنون اشكالي به صورت هندسي نيز در اين خطوط درهم يافت مي شود. اكنون او اين را به خوبي مي داند كه داخل اشكال هندسي را كه به صورت بسته است مي تواند گاهي رنگ بزند ولي باز هم ترجيح مي دهد به صورت تك رنگ و گاهي از ۲ رنگ بهره بجويد و اكثراً براي رنگ آميزي از تكنيك هايي استفاده مي كند كه راحت تر و سريع تر انجام مي گيرد و پررنگ تر مي باشد. هرچه مي گذرد دست او براي كشيدن خطوط پخته تر مي گردد و از خطوط مشخص تري استفاده مي كند تا به صورتي كه كاملاً خطوط درهم جاي خود را به شكل خاصي مي دهد. بهره گيري از شكل دايره بيشتر از اشكال ديگر مورد علاقه كودك است.
شامل۳۰۶صفحه

0/5 ( 0 نظر )

پاسخ دهید