اقدام پژوهی چگونه توانستم مهارت خواندن را در دانش آموز پایه چهارم ابتدایی تقویت نمایم

<span>اقدام پژوهی چگونه توانستم مهارت خواندن را در دانش آموز پایه چهارم ابتدایی تقویت نمایم</span>

دسته بندی: عمومی

نوع فایل:دانشجویی

قیمت: 2500 تومان

تعداد صفحات: 28

پسوند فایل: doc

قابلیت ویرایش: دارد

فرمت فایل: ورد

تعداد نمایش: 619 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 آوریل 2018

به روز رسانی در: 24 فوریه 2019

امتیاز: 0/5 - بدون رای

کد محصول: KFP-75164-D

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

2500 تومان – خرید

اقدام پژوهی افزایش مهارت خواندن را در دانش آموز

موضوع :

چگونه توانستم مهارت خواندن را در علیرضا دانش آموز پایه چهارم ابتدایی تقویت نمایم؟

مقدمه

اختلال در خواندن» یکی از اختلالات ویژه است. متاسفانه تا مدت های طولانی دانش آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس مشکلات جدی داشتند با اصطلاحات معلول ادراکی، آسیب دیده مغزی و آسیب دیده عصبی معرفی می کردند و به بسیاری از این دانش آموزان برچسب کودن، کم ذهن، عقب مانده و امثال آن می زدند که هیچ کدام صحیح نیست. در واقع این افراد به علت مشکلی که در خواندن دارند نمی توانند کتاب های درس علوم، ریاضی و امثال آن را بخوانند و بنابراین در آن درس ها نیز با مشکلاتی روبه رو می شوند. امروزه همه بررسی ها نشان می دهد این اختلال قابل درمان است و آموزگاران و حتی والدین اگر به دانش و حوصله لازم مجهز باشند، می توانند این مشکل را حل کنند و حتی ممکن است بسیاری از این دانش آموزان در زمینه های متعدد به پیشرفت های چشمگیری دست یابند.

چگونه توانستم مهارت خواندن را در دانش آموزم افزایش دهم

همچنین ممکن است تصور کنند فرزندشان موجبات سرشکستگی آنان را فراهم کرده است و بنابراین نسبت به فرزندشان احساس خصومت کنند، ممکن است به علت دلسوزی نسبت به فرزند به دلیل وجود اختلال در او، حمایت افراطی در پیش گیرند، ممکن است برای سرپوش گذاشتن بر چیزی که در نظر آنان نوعی حقارت و ننگ است، به بیان مبالغه آمیز موفقیت های خود و فرزندشان بپردازند. همچنین ممکن است درباره هزینه درمان مشکل داشته باشند، ممکن است به نتیجه کار درمان مطمئن نباشند، ممکن است فکر کنند درمانگر مشکل آنان را در جایی فاش خواهد کرد و ممکن است دانش آموز دارای اختلال خواندن خود را سرزنش کند، یا عزت نفس و اعتماد به نفسش را از دست داده باشد، ممکن است… افراد مشهور و بسیار موفقی چون نلسون راکفلر، آلبرت اینشتین و توماس ادیسون دارای اختلال یادگیری بوده اند.

اقدام پژوهی افزایش مهارت خواندن در دانش آموز

بیان مسئله

طبقه بندی های مختلفی از اختلالات خواندن ارائه کرده اند که یکی از این طبقه بندی ها توسط مایکل باست انجام شده است. مایکل باست افرادی را که دچار اختلال خواندن هستند، به سه دسته تقسیم می کند. اول گروهی که اختلال خواندن آوایی دارند. این افراد مجموعه لغات نسبتاً زیاد و قابل توجهی را در ذهنشان ذخیره کرده اند اما هجی کردن آنها ضعیف است. گروه دوم افرادی هستند که اختلال خواندن ایده یی دارند، این گروه می خوانند و هجی می کنند اما در ساختار بینایی لغت اشکال دارند و گروه سوم افرادی که مشکل هر دو گروه را دارند. می توان گفت سبب شناسی این اختلال تقریباً در تمام تئوری ها بر پایه چهار اصل بنا شده است؛

۱- درک بینایی و حافظه بینایی مختل

۲-  ترکیب بین حسی مختل

۳-  یادآوری مختل نظم تداعی ها و سری ها

۴- پردازش کلامی مختل

0/5 ( 0 نظر )

پاسخ دهید