اقدام پژوهی حل مشکل دیر اموزی دانش اموز

<span itemprop="name">اقدام پژوهی حل مشکل دیر اموزی دانش اموز</span>

دسته بندی: - - - -

نوع فایل: - -

قیمت: 3000 تومان

پسوند فایل: Doc

قابلیت ویرایش: دارد

فرمت فایل: ورد

تعداد نمایش: 385 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۲ مهر ۱۳۹۶

به روز رسانی در: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

3000 تومان – خرید

چکیده:
با توجه به ویژگی های دانش آموزان دیرآموز متخصصان تعلیم و تربیت عموماً بر این باورند که چون این قبیل دانش آموزان از نظر رشد ذهنی تفاوت کمی با دانش آموزان عادی دارند بهتر است در مدارس عادی و همراه سایر همسالان خود تحصیل کنند.  در آموزش کودکان دیرآموز همواره باید سه اصل درگیری والدین ،آموزش فردی شده، و ارزیابی مستمر را مد نظر داشت. این کودکان هر چند که ممکن است در مهارتهای تحصیلی مانند خواندن و ریاضیات در کلاس درس با مشکلاتی مواجه باشند ولی در بکارگیری این مهارتها در موقعیتهای عملی و اجتماعی با موفقیت بیشتری عمل می کنند لذا مسایل آموزشی باید در سطح بکار بسته و عینی برای دانش آموزان تدریس شود.
پژوهش حاضر به منظور تقویت مهارت های خواندن در دانش آموزان این آموزشگاه مخصوصا دانش آموزان دیرآموزم به نام فاطمه و زهرا  انجام شد .بررسی اولیه نشان داد این دانش آموزان در روان خوانی ضعیف اند. پس از انجام مطالعات  کتابخا نه ای و اجرای پرسش نامه های مربوط علل ضعف دانش آموزان  در روان خوانی به دو گروه طبقه بندی شد. الف:عوامل مربوط به توانایی های دانش آموزان ب:عوامل مربوط به انگیزش.   جهت حل مشکل موجود دو روش به اجرا در آمد . ۱- استفاده از بازی  کارت های حافظه   آموزشی زودآموز ۲-تهیه تابلو  ارزشیابی توصیفی .  نتایج پیشرفت خوبی را نشان داد و نمره روانخوانی این دانش آموز افزایش یافت. معاون مدرسه نیز در ا رزشیابی که از دانش آموزان به عمل آورد رشد مهرت های خواندن را مطلوب تشخیص داد.     در پایان بر نقش استفاده از بازی های آموزشی و به کار گیری روش های نوین در بالا بردن انگیزش دانش آموزان مانند تابلوی ارزشیابی توصیفی تاکید شد.
شامل۳۵صفحه

پاسخ دهید