پایان نامه بررسی ارتباط بین سود و قیمت سهام در بورس به همراه پاورپوینت

<span>پایان نامه بررسی ارتباط بین سود و قیمت سهام در بورس به همراه پاورپوینت</span>

دسته بندی: پایان نامه

قیمت: 4700 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
4700 تومان – خرید

ارتباط بین سود و قیمت سهام در بورس

خلاصه تحقيق :

با توجه به تئوري هاي موجود در زمينه ارزش اوراق بهادار و اينكه قيمت اوراق بهادار برابر با ارزش فعلي جريان هاي نقدي آينده ( و آنچه مورد انتظار دارندگان اوراق بهادار است) مي باشد و براي آزمون محتوايي اطلاعاتي سود حسابداري اعلام شده از سوي شركت ها و بررسي ميزان توجه خريداران و فروشندگان سهام در بازار بورس اوراق بهادار تهران به سود حسابداري اقدام به انجام اين تحقيق شد.

از ديد سرمايه گذاران نقش بورس از جنبه سود مناسب، مشاركت در مالكيت ، اداره امور شركت از طريق اعمال حق راي ، نقدينگي دارايي ، پوشش در مقابل تورم و معافيت هاي مالياتي ، قابل تامل مي باشد .

هدف اوليه از سرمايه گذاري در سهام شركت ها، همچون بسياري ديگر از فرصت ها و امكانات سرمايه گذاري كسب سود مي باشد . سرمايه گذاري در اوراق سهام ، مشكل تقسيم ناپذيري طرح هاي بزرگ را حل كرده و بورس اوراق بهادار نيز ، سرمايه گذاري در اوراق بهادار را تسهيل مي كند . مشكل ديگر سرمايه گذاري در دارايي هاي فيزيكي يعني قابليت نقدينگي پايين تر ، از طريق سرمايه گذاري در اوراق سهام حل مي شود .

در فصل دوم كلياتي در زمينه سود حسابداري ، مفاهيم و تئوري هاي موجود در زمينه سود ، همچنين خلاصه اي از تحقيقات انجام شده در زمينه بررسي ارتباط بين سود حسابداري و قيمت سهام ارائه گرديد ، در زمينه رفتار قيمت سهام نيز مطالبي عنوان گرديد . هدف اساسي تحقيق بررسي ارتباط و همبستگي بين تغيير در سود و تغيير قيمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران در سال هاي ۸۳ – ۸۰ مي باشد .

جهت تحقق بخشيدن به هدف تحقيق ، اطلاعات لازم براي آزمون هاي فرض تحقيق با استفاده از نشريات و نرم افزار تدبير،صحرا ، كتابخانه بورس همچنين اطلاعات موجود در ساير بانك هاي اطلاعاتي جمع آوري گرديده و در نهايت۴۴ شركت به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات جمع آوري شده با استفاده از نرم افزار اكسل Excel پردازش شده و پس از انجام محاسبات و تشريح روشهاي آماري مورد استفاده در فصل سوم نتايج مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و يافته ها در فصل چهارم گزارش گرديد.

فرضـيه تحقيق :
” تغيير در قيمت سهام با تغيير در سود ، وابستگي و ارتباط دارد”

قلمرو مكاني تحقيق :

قلمرو مكاني تحقيق شامل كليه شركتهاي پذيرفته شده دربورس اوراق بهادارتهران ميباشد.

قلمرو زماني تحقيق :

از نـظر زماني ، اطـلاعات مربـوط به EPS و DPS وقيـمـت ســهام در تــاريــخ مـجــمـع مـربوط به سالهاي ۱۳۸۰تا ۱۳۸۳ جمع آوري شده است . هـمچنين سـعي شده شركتهايي انتخاب شوند كه مجامع آنها در فاصله خــرداد ماه تا تيــرماه بـرگـزار شــده اسـت تـا از لـحـاظ شـرايـط اقتصادي كشور در شرايط يكساني باشند .

روش تحقيق :

روش تحقيق ، توصيفي بوده و اطلاعات مورد نياز براي تاييد فرضيه يا رد آن ، از كتابخانه بورس و همچنين نرم افزار تدبير ،صحراو همچنين سايت سازمان بورس استخراج شده است . با محاسبه ضريب همبستگي بين دو متغير (تغيير در EPS و تغيير قيمت از سالهاي ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ وهمچنين تغييردر DPS و تغيير قيمت از سالهاي ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳) و آزمون فرض مربوطه به بـررسـي فرضيـه تـحـقـيـق خواهيم پرداخت

ارزيابي نتايج آزمون فرض :

فرضيه اين تحقيق با توجه به محاسبات انجام شده در فصل ۴ با اطمينان ۹۵% درصد مورد پذيرش قرار گرفت . به عبارت ديگر مشخص گرديد بين سود حسابداري و قيت سهام ارتباط و همبستگي وجود دارد و اين همبستگي و ارتباط در يك جهت مي باشد كه علامت + ضريب همبستگي مويد اين مطلب است . لذا مي توان نتيجه گرفت كه سهامداران و خريداران سهام در بورس اوراق بهادار تهران توجه خاصي به سود اعلام شده توسط شركت ها مي نمايند و ميزان سود اعلام شده يا EPS شركت ها از عوامل مهم و موثر در تصميم گيري سرمايه گذاران جهت خريد يا فروش سهام مي باشد و نشاندهنده افزايش تاثير سود بر قيمت در هر سال نسبت به سال قبل ميباشد. رضا صداقت

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات69
پسوند فایلdoc و pptx
قابلیت ویرایشدارد
فرمت فایلورد و پاورپوینت

پاسخ دهید