دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد اموزشی

<span>دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد اموزشی</span>

دسته بندی:

قیمت: 7800 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

7800 تومان – خرید

چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین نوع روابط رهبر- پیرو مدیران مدارس ابتدایی با فرسودگی شغلی معلمان شهرستان نهاوند انجام شد، این پژوهش به روش توصیفی-همبستگی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مدیران ،معاونین مدارس و آموزگاران شهرستان نهاوند بود که از بین مدیران و معاونین۱۲۱ نفر به صورت سرشماری و از بین آموزگاران با استفاده از جدول مورگان و گرجسی ۱۴۵ نفر به عنوان حجم نمونه به روش نمونه¬گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع¬آوری اطلاعات از پرسشنامه¬های سنجش روابط رهبر- پیرو فیدلر، جیمز و ماهار(۱۹۷۶)، و پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلج (۱۹۸۵)، استفاده گردید که هر دو پرسشنامه دارای ضریب اعتبار مطلوب می‌باشند. هم¬چنین تجزیه و تحلیل داده¬ها با استفاده از شاخص¬های فراوانی، میانگین، انحراف معیار، ضریب همبستگی اسپیرمن با استفاده از نرم¬افزار SPSS نسخه ۱۹ انجام شد. یافته¬های تحقیق نشان داد که بین نوع روابط رهبر-پیرو مدیران و فرسودگی شغلی معلمان رابطه معناداری  وجود دارد و همچنین بین روابط رهبر- پیرو رابطه گرا مدیران مدارس ابتدایی با فرسودگی شغلی معلمان رابطه منفی و معکوسی وجود دارد ، بین روابط رهبر- پیرو میانه مدیران با فرسودگی شغلی معلمان رابطه مثبت و بین روابط رهبر- پیرو وظیفه‌گرای مدیران با فرسودگی شغلی معلمان نیز رابطه مثبت ومستقیم وجود دارد. در نهایت در راستای پیشگیری و کاهش از فرسودگی شغل معلمان توصیه می‌گردد نوع روابط رهبر-پیرو مدیر ومعلم بر اساس تعاملات سازنده با حاکم شدن روابط انسانی مطلوب در جو مدرسه باشد.
واژگان کلیدی :
روابط رهبر- پیرو ، فرسودگی شغلی، آموزگار ، مدیر
شامل۱۱۶صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید