واسطه گري در بازارهاي برق
چكيده:
واسطه گري به سودآوي از طريق خريد و فروش همزمان يك نوع كالا و يا نوع مشابه آن اطلاق
ميشود بطوريكه ميزان سرمايه گذاري خالص در آن صفر ميباشد. واسطهگري در صنعت برق كه امروزه
در حال تجديدساختار شدن ميباشد، يك ايده جديد بشمار ميرود. با وجود اين، واسطهگري در بازارهاي
مالي پديده نويني نيست. استفاده توسعه يافته از واسطهگري، هر گونه فعاليتي را كه در جهت خريد يك
كالاي نسبتا زير قيمت و فروش كالاي مشابه و نسبتاً بالاي قيمت جهت سودآوري باشد را شامل ميگردد.
در اين تحقيق واسطهگري به صورت كلي نمايش داده شده و سپس به بحث در مورد فرصتهاي
واسطهگري در بازارهاي برق پرداخته ميشود. بطور كلي دو نوع واسطهگري در كليه بازارهاي مورد توجه
قرار ميگيرد، واسطهگري بين كالاهاي همنوع ۱ و واسطهگري بين كالاهاي غير همنوع ۲ كه به آن تحت
عنوان واسطهگري بين ما بين نيز اشاره مي شود. در اين تحقيق واسطهگري در بازارهاي برق مورد مطالعه
قرار گرفته و مثالهاي مرتبطي از آن نيز كه بطور عملي و كاربردي مطرح مي شوند مورد بررسي قرار
ميگيرند. لازم بذكر است كه در اين راستا توجه ويژهاي به واسطهگري بين كالاهاي غير همنوع در
بازارهاي برق معطوف گرديده و مثالهاي عنوان شده نيز در ارتباط با اين نوع واسطهگري مي باشند.
اطلاعات بیشتر ... | |
---|---|
تعداد صفحات | 46 |
پسوند فایل | doc |
قابلیت ویرایش | ندارد |
فرمت فایل | ورد |