دانلود کتاب تاریخ ادیان و مذاهب در ایران

<span>دانلود کتاب تاریخ ادیان و مذاهب در ایران</span>

دسته بندی: کتاب

قیمت: 1000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
1000 تومان – خرید

دانلود کتاب تاریخ ادیان و مذاهب در ایران نوشته ی عباس قدیانی

نخستین مذاهب انواع بت پرستی‌های مصنوعی و طبیعی بوده‌اند که بت‌های مصنوعی با سیمای بشری به مثابه آخرین و تکامل یافته‌ترین مذهب بت پرستی بوده‌ و در عین حال مذاهب توحیدی هم از بطن بت پرستی‌ها سر بر آورده است.
تاریخ ایران آکنده از اختلاط و اتفاق میان عقاید و آرا و دین و دولت است. اردشیر اول، سرسلسله ساسانیان، می‌خواست یک جامعه ملی – دینی در ایران بنا کند، لذا در هر ایالت یک رئیس روحانی را پذیرفت. سختگیری و خشونت این رهبران دینی و کشتار مسیحیان به شورش مردم در ارمنستان و پیدایش آیین‌های مانوی و مزدکی در برابر یکه‌تازی دین حاکم انجامید. این رویه در آینده‌ای نه چندان دور پایان کار شاهنشاهی ساسانی و استقرار اسلام را در ایران رقم زد.

نویسنده در این اثر، نخست نگاهی کلی به فلسفه پیدایش نخستین ادیان بدوی داشته و پس از بازگویی تاریخ قدیم ایران، به نخستین باورهای دینی و مذهبی رایج در میان ایرانیان می‌پردازد. سپس ادیان دنیای قدیم، اعم از بین‌النهرین و تمدن‌های کلدانی و بابلی و سومری و آشوری و تاثیر آن‌ها در باوزهای ایرانی را بررسی کرده و در پس آن ادیان عیلامی، کاسی، و دیگر باوزهای مذهبی گوشه و کنار ایران، پیش از مادها را مورد بررسی و تحقیق قرار می‌دهد.

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات323
پسوند فایلpdf
قابلیت ویرایشندارد
فرمت فایلپی دی اف

پاسخ دهید